Annons

Klistrade trådar om 40D, 1Ds, D300 & D3

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det inte dags att fimpa klistret på dessa trådar? Åtminstone 40D, som ju kommit ut på marknaden. De stjäl uppmärksamhet från andra trådar, och det känns som att diskussionerna bara går vända efter vända om samma sak. När folk får kamerorna i handen så kommer det att ställas mer specifika frågor, och då är det lite jobbigt att hänvisas till extremt långa trådar där frågan drunknar bland allt annat.

Visste inte ens att de var klistrade, men jag har kört lite klister-removal på trådarna. ;)

Däremot så tycker jag att de har fungerat bra, då vi sluppit 29 trådar om samma sak :)

Jeppe skrev:
Visste inte ens att de var klistrade, men jag har kört lite klister-removal på trådarna. ;)

Däremot så tycker jag att de har fungerat bra, då vi sluppit 29 trådar om samma sak :)
Ja, det var en utmärkt idé! Men de ska väl inte vara klistrade för evigt;-) Du får väl klistra fast dem igen om det skulle bli massa nya trådar om samma sak.

Tillägg: Särskilt tydligt syns det vad som hänt i Canonforumet. Trådarna hamnar där det sista inlägget var, och det var för 1Ds-tråden den 15:e!

Jag är lite kluven inför dessa trådar. Visst är det bra inför en lansering att all spekulation osv samlas i en och samma tråd.

Däremot gillar jag inte att de mer konkreta frågorna som uppstår när kamerorna börjar levereras fortsätter att fylla samma tråd.

Jag skulle hellre se att specifika frågeställningar som t ex, autofokus problem, högdagerprioritet, error 99, brus etc fick sin egen tråd och inte hamnar i en enda stor röra.

Det underlättar garanterat för den som använder forumens sökfunktioner.

Jag har tagit upp detta förut med väldigt lite respons men jag ger mig inte! :)

Mvh
Anders

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto