Annons

Klippa ner minneskort för att öka hastigheten.

Produkter
(logga in för att koppla)

bEPH

Aktiv medlem
Jag har ett micro-SD-kort som är för långsamt,tror ni jag kan klippa det för att få upp hastigheten?

Nä, allvarligt talat så är minneskortet för långt, det sticker ut ur mobilen så att det trycks in och därmed matar mobilen ut kortet och inga applikationer funkar utan omstart.

Tror ni man kan klippa det efter linjen?
Ja, jag vet om att det är elektronik osv, tror ni att det sitter nån elektronik där eller är det bara plast?
 

Bilagor

  • sandisk_4gb_microsd_3.jpg
    sandisk_4gb_microsd_3.jpg
    13.7 KB · Visningar: 1,037
Har du råd att misslyckas är det väl bara att testa. Skulle jag ge mig på en gissning så är säkert elektroniken koncentrerad kring kontaktblecken, men gissat fel har jag väl gjort ett par gånger förut.
 
Genomlysning kanske? Akta så det inte smälter man kanske kan ta upp ett hål i en tjok plastskiva eller plåt sen skjuta av en fotblixt på max på andra sian, genom minneskortet...

Har man tur kan man se eller fota nåt.

Ett annan stark lampa är ju solen...
 
Jäkligt bra idé som säkert funkar. Plasten är förmodligen rätt transparent för IR som kommer i rikliga mängder från blixten och låter sig avläsas hyfsat med en digitalkamera. Hoppas Björn har en lös blixt med kabel så vi får se :)
 
Jag snackade med en kompis som kanse kan genomlysa den med röntgen,ska se vad det blir av det.
Men jag skulle kunna testa med blixten....
Annars kan jag maila sandisk och fråga, iofs skulle jag gissa att de avråder:)
Tror ni garantin gäller efter klippet?:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.