Annons

Klämma och känna på A2:an?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim A

Aktiv medlem
Nu har jag farit runt till en rad olika butiker i Stockholmsområdet och försökt få känna på en A2:a. Om de inte har den hemma pga att den är för dyr?.. så har dom den inte i sortimentet. Har gått igenom listan på pricerunner, de som har vanliga butiker men kammat noll. Vart finns A2:an?

Någon som vet?

// Jocke

Ne, kollar lite på en Canon 300 D också (hata mig inte nu *asg*)

Vill gärna titta på och hålla i en som KG sa, men inte f*n finns kameran någonstans. Vänta till mässan gör jag inte heller. Konica Minolta borde väl ha någonstans, ett sånt där provcenter där man kan kika?

// Jocke

Hmm, jag bor öster om stan, helt fel för mig. Men har inte fått svar från Minolta så det blir väl att ta sig de smutta 5 milen enkel resa och kolla där :)

// Jocke

Den måste vara populär! ;o)
Finns det ingen som kan låta dig klämma på sin!!?? *hi hi*
Jag ringde runt först o kollade vilken butik som hade en inne sen åkte jag dit o köpte den sista! =) Men det är inget kul att köpa "grisen i säcken" så jag hoppas du hittar den någonstans. Be någon beställa hem en annars som du kan känna på.

Jag är i alla fall nöjd med min! Jag kollade på 300D oxå, men gillar bildstabiliseringen på A2 och det faktum att man kan se i displayen innan man tar bilden, till skillnad från systemkamerorna, där man inte kan se förrän efteråt.
Jag har ryggproblem så i vissa vinklar underlättar det mycket att fota genom lcd-skärmen

Katia

De svar jag har fått hittills, vet inte om det är genomgående för branschen, men att: beställer du = köper du. De har sagt att den går för dåligt/att de inte kan ta in den för att man bara ska få se den..

// Jocke

undrar varför den säljer dåligt när man inte får klämma på den i butikerna! *asg*
Jösses så korkat, då lär de väl aldrig sälja den...
Hoppas du hitar någon att klämma på. Annars kanske du kan köpa den på öppet köp!? ;o)

Lycka till!

det funkar hyfsat att klämma på en A1 då de till det yttre är väldigt lika..

det gjorde jag iaf, i en expertbutik..

A200 känns nog rätt lik den med... såna har varenda Expertbutik hemma. Men om jag inte minns helt fel så står det en A2 nedanför en Nikon D2H i Experts butik i Gallerian... fast det var förstås igår det...

Känslan att hålla i en A2 o A1 är densamma, men att se i sökaren på en A2 är en upplevelse man inte bör missa (om man inte nyss köpt en annan kamera, för då kanske man ångrar sej)

Till svar till Katia så kan man ju bara förvånas över att de inte tar in den. Den verkar ju populär också.. får nog satsa på det där med att beställa för att sedan ångra sig ;)

Hmm, men A200 anses inte alls lika robust som A2-A1, varför det känns lite dumt att känna på en sådan. Dessutom är jag nyfiken på EVF:en, men det lär jag ju se när jag har den iof ;)

// Jocke

konstigt , 2 väldigt populära kameror - kanske därav. fortsätt jakten! lycka till !

mvh ale

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar