Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kitobjektivet till Canon 5D mark II
- Trådstartare MathiasT
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
Angående distortionen så är det ej så allvarligt. Har använt 18-55 mycke och aldir stört mig på det förutom när jag fotar tegelväggar Och om man stör sid på att det blir lite bulligt finns ju alltid "PTlens" som kan fixa till det. SÅ att dissa en glugg enbart för distortionen är ju fel.
apersson850
Aktiv medlem
Finns det mer än ett objektiv som packas i paket med 5D Mark II, eller är det bara EF 24-105 mm f/4L IS USM som gäller? Om man inte vill köpa hus och objektiv separat, alltså?
Till 50D har jag sett både EF-S 18-200 mm och dito 17-85 mm, exempelvis.
Till 50D har jag sett både EF-S 18-200 mm och dito 17-85 mm, exempelvis.
laan
Aktiv medlem
Fråga från en okunnig, men är det någon som har erfarenhet av handlarnas eventuella generositet om man köper sig ett hus (5d mkII i mitt fall) och ett objektiv som inte finns som kit från Canon (70-200 fX L IS)? Jag har redan ett 24-105 f4L IS USM.
1: Handlarna köper in kamera och glugg som ett paket till lägre pris än vad de ger separat, så du kan inte räkna med ett lika bra paketpris på någon annan glugg.
Svar på resten av tråden.
2:24-105an såg jag som självklart alternativ för mig själv när jag bytte till en 5d, men efter att ha provat den några helger så blev det inget köp. Jag gillar bildkvaliteten, men inte hur själva optiken uppför sig på kameran. blir mer framtungt än med 24-70 2.8 L
Så vad köpte jag istället? Jo, en tamron 28-75 2,8. Dock funderar jag på att eventuellt skaffa mig ett 24-70 orginal igen. (har haft det tidigare men sålt pga klumpigheten)
Har dock lite beslutsångest om det inte vore bättre att komplettera med fasta gluggar istället. Största hindret för det i dagsläget är att det inte finns tillräckligt många sådana runt 30mm och neråt.
Optiskt är 24-105 en riktigt bra glugg i alla fall!