Annons

Kitobjektiv till 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

ylander

Aktiv medlem
Hej.. Jag har länge funderat på att köpa en systemkamera. Är väldigt sugen på en Canon EOS 400D. Men jag blev lite skepptisk när jag lästa att Kitobjektivet skulle vara dåligt.
Skulle vara glad om någon kan länka lite bilder tagna med den kameran och det objektivet:D

MVH

Erik
 
Du har nog inte samma krav som dom som inte gillar kitgluggen för jag tror nog inte att du smäller upp alla dina bilder i A3.
 
Skärpan, kromatisk abberation och missteckningen ser förförlig ut. (ironisk)
 
Som första objektiv duger kitoptiken! Men vill du utvecklas i framtider rekommenderas ett dyrare.
 
Tack för bilden Jonas. Det såg faktiskt riktigt bra ut:D Är tacksam för fler bilder..


//Erik
 
Kitzoomen är helt klart värt sitt pris, det har sina svagheter men bländar man ned ett par steg brukar resultatet bli riktigt bra.

Ett utförligt test finns på denna länk:
http://www.bobatkins.com/photography/reviews/18-55.html

Det finns naturligtvis många zoomobjektiv som är bättre, men då får du betala åtminstone fyra gånger mer.

/Daniel
 
Tänk på att de flesta av de bilderna som visas är manipulerade i Photoshop. Kitgluggen är bra som första glugg men som de flesta kommer du snart vilja byta upp dig.
 
JA det förstår jag. Jag använder själv fotoshop till mina bilder tagna med kompakt kameran.
Jag försöka låna lite objektiv i början då min pappa jobbar på tidning..:D

//erik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.