ANNONS
Annons

Kingston Elite Pro vs Sandisk Ultra II?

Produkter
(logga in för att koppla)
roger_f skrev:
Jag kör med 2st kingston ultimate 2gb till ixus 700 och 750 inga problem alls.
Men det är ju ultimatekorten det.
Roger

Jag har testat Ultimate korten också och det ger absolut inga som helst prestandavinster i KM 7D i förhållande till det vanliga billigaste kortet eller Kingston Elite Pro som jag själv har. Trots att detta på papperet ska var dubbelt så snabbt som Elite-kortet. Det är just det som är så sjukt men kombinationen Kingston och KonicaMinolta 5D och 7D. Men jag vet att Kingston-minnena funkar utmärkt i många andra kameror så jag vill inte avråda nån att köpa Kingston-minnen som har andra kameror än KM:s.

Jag ser ju t.ex. på Dyxum att samma Kingston-minne som funkar så uselt i KM:s kameror funkar betydligt bättre och mer adekvat i Sony A100.

roger_f skrev:
Jag kör med 2st kingston ultimate 2gb till ixus 700 och 750 inga problem alls.
Men det är ju ultimatekorten det.
Roger

Mitt skall sitta i en budgetkompakt. (Powershot 710IS) Enligt DPreview skulle föregångaren klara av att skriva engufär 5MB/sek så jag misstänker att ett Elite pro räcker en bit. Seriebildstagning är ju ändå inte aktuellt med en kompakt. Det enda jag är ute efter är att kameran ger hyffsad respons när man tar och tittar igenom bilder. Det är enerverande nog med den lilla fördröjningen vid avtryck när man är van vid systemkameror. Om det sedan tar 15 sekunder extra att tömma kortet så får det väl göra det, så länge kameran inte segas ner av ett för långsamt kort är jag nöjd.

Tack för alla inlägg som gjort mig lite klokare och kunnigare.

/ Joacim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar