Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kinesisk text

Produkter
(logga in för att koppla)

Glimman59

Medlem
Hej!
I min coolpix 2000 kommer plötsligt upp i menyn en kiensisk text och nån symbol, rektangulär som är överstruken. Det går inte att ändra nåt i menyn eller ta kort. När kameran startas blinkar en klocksymbol innan kinamenyn kommer efter några sekunder. Vad betyder detta? Finns nåt internt batteri som är slut? Har tyvärr inte manualen till denna kamera.
MVH Margareta

Minneskortet

Tack för hjälpen Monica, nu vet jag att det är nåt vajsning med minneskortet. Brukar dom gå sönder? Kameran är bara 1½ år. Har haft det ute och återinsatt det men det hjälper inte. Vad kostar ett nytt? Detta är bara på 8Mb.
Margareta

skulle tro att din kamera har CompactFlash minneskort, det minsta som Cyberphoto säljer är på 64MB och det kostar 175kr inkl moms men plus frakt.. du kan säkert hitta något likande i din lokala foto eller data affär..

Jag kan inget om digitala kameror. Jag plåtar analogt! Och lär fortsätta med det med tanke på alla fel som tycks uppstå i den digitala kameravärlden.

Ah, jag håller nog ändå inte med dig, tänk vad många filmrullar jag har sluppit betala...Och så himla behändigt och snabb "framkallning", bara in i datorn så är de klara. Och vill jag spara/förstora el annat, skicka bilden via nätet till nåt framkallningsföretag, så kommer de med snigelposten på några dar! Kommer att köpa en ny digital kamera inom det nämaste, men vill gärna ha denna igång tills det blir av.

MVH Margareta

Har ingen aning, men som ledtråd kan sägas att en liggande rektangel med ett streck igenom är ett kinesiskt tecken som betyder "mitten" eller "halv". (Ingår bl.a. i kinesiska namnet för Kina, "mittens rike")

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto