Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Keywords i Bridge - problem

Produkter
(logga in för att koppla)

micke80

Aktiv medlem
Jag håller på i Adobe Bridge med att lägga keywords på mina bilder och har väl lagt in på ett par tusen bilder i runda slängar. Nu skulle jag testa att söka efter en viss typ av bilder men får överhuvudtaget inga träffar på nyckelorden fast jag VET att dom finna där. Är det någon som har haft samma problem eller har en lösning ändå. Keywordsen är inlagda via "filinformation" i Arkiv-menyn och åtskiljda med antingen komma eller semikolon och mellanslag (enligt instruktion i bridge).

/Micke
 
Låter trist och jobbigt! Hade samma problem men skrev dock in sökorden i keywordspaletten.

Efter mycket fram och tillbaka insåg jag att jag inte gjort något fel när bildernas fileinfo kunde upptäckas av Bridge installerat hos en kompis.
Prova att installera om!
Eller skicka en bild till mig så ska jag söka efter fileinfon i den (är hemma och sjuk idag).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.