pettersson
Aktiv medlem
Hassan skrev:
Kanske det kunde vara något för en Fotoutmaning?
"Kreativ kattbild"
/ Hasse
Det skulle faktiskt vara kul. Man kanske skulle börja med att pröva ta några kreativa kattbilder.
Andreas.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hassan skrev:
"Kreativ kattbild"
/ Hasse
Tss,tss,tss.....glömma det viktigaste....avståndet!!! Minimum tre meter ifrån eller långt innanför objektivets närfokuspunkt. Du verkar inte ha konstartens alla delar helt klar för digpettersson skrev:
...........försöka göra det lit orginelt och inte som svensson-mamman som tar kompakten siktar på kattskrället och ser till så att det sitter precis mitt i bilden och sen tuta och köra med den inbyggda blixten så att katten får knallröda ögon.
Efwa skrev:
Nu har vi, under tiden jag varit här på listan, alltså uttryckt ogillande om:
* Katter
* Skrotbilar
* Landskapsbilder
* Kissnödiga modeller
* Nakna modeller
* Snygga modeller
* Fula modeller
* Pojkvänner
* Flickvänner
* Barn
* Bebisar
* Husdjur av alla slag; kor, hästar, hundar etc
* Macro
* Solnedgångar
* Tulpaner
* Blåsippor
* Familjebilder
* Redigerade bilder
* Bilder som andra uppfattar som dåliga
Det blir inte mycket kvar hörni!
Jag får ta bort alla mina bilder!
Att tillföra kritik till en specifik bild är en sak, men att gå ut på detta sätt och angripa en hel genre är illa.
Men några visar ändå lite "förståelse" och vill bara förbjuda dåliga bilder. Det är samma sak som att förbjuda olaglighet.
Vem bestämmer vad som är dåligt och/eller bra?
De flesta nybörjare börjar med dessa motiv och kan därifrån utveckla sig. Men med dessa argument blir det vad många hittills varit rädda för, och påstår förekommer, inbördes beundran. Vågar fan lägga ut bilder som kan reta "de-som-kan-och-redan-varit-nybörjare".
Hassan skrev:
"Kreativ kattbild"
/ Hasse
BiNo skrev:
Varför inte göra en liten tävling av det hela.
Fr.om tex 1 Juni fram till 1 Juli så har fotosidan tävlingen "Creative Cat.
pettersson skrev:
Plåta katter du, men man kan ju försöka göra det lit orginelt och inte som svensson-mamman som tar kompakten siktar på kattskrället och ser till så att det sitter precis mitt i bilden och sen tuta och köra med den inbyggda blixten så att katten får knallröda ögon.
Andreas.
gundj skrev:
Katter liksom hundar och många andra djur har ett ljusreflekterande skikt i ögat som hjälper dom i svag belysning.
Detta är orsken till att blixtbilder rakt på katter o dylika resulterar i kritvita eller lysande ögon.
För att undvika detta måste ma ha god allmännbelysning och diffuserad blixt.
NiklasK skrev:
Jag vet av egen erfarenhet att man bara klickar på de bilderna som ser ut att tilltala en. Jag lägger inte ut bilder på min katt eftersom jag vet att ingen kommer kommentera dem, och då tycker jag det är onödigt!
Det finns ruskigt många bra kattbilder, men jag har ALDRIG sett någon här.