Annons

katt i glas

Produkter
(logga in för att koppla)

EmmaJoh

Ny medlem
Jag har varit med det sjukaste.
Jag hade tröttnat på mina uppsatta fotografier och tänkte därför ta ner alla för att byta bilder. Hursomhelst var glaset i en av tavelramarna dammig så jag tvättade av det. Sedan la jag det på sängen. När jag sedan kollade på det igen hade det avbildats en katt i glaset. Katten var av imma eller damm, troligtvis imma.
Jag har ju två katter och de satt och lekte på sängen. Min första tanke var att min katt gnuggat sitt ansikte mot glaset, men katten i ramen bestod av huvud, kropp och framtassar.

Det är riktigt coolt och jag funderar på om det här har med fotografiets betydelse: Måla i ljus.
Kan detta bero på att min katt satt mellan sol och ljus? Eller hur sjutton kan det ha avbildats en katt som är så tydlig...?
Någon annan som stött på det här?
Det tråkiga var att det inte gick att fotografera fenomenet speciellt bra (om man nu kan kalla det så) så därför visar jag ingen bild på katten i glaset.
Tror ni att det finns sammanhang när man kan använda sig av den här metoden och isf när?
 
nypa salt

haha, nu känner jag mig blåst! Till alla läsare: Ta det här med en nypa salt... kolla ist in min sida och kommentera bilderna. Tack!
 
Hade fotot kanske "färgat av sig" lite på insidan av glaset?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.