Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kanske plugga, men vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
anisette skrev:
Sök till heltidskursen, det går ju alltid att tacka nej när du funderat.
Jo, jag gör det men har inte koll på ens hur den är egentligen även om jag tycker den verkar intressant. Och så hoppas jag såklart att jag ska ha så mycket "framtidssäkert" jobb att jag slipper plugga då trots allt;)
Det är journalislinjen på Molkoms Folkhögsskola jag är sugen på. Ett år, eftergymnasial. Har för mig att jag hört positivt om den men ska kolla mer.

anisette skrev:
Jag läser ett par kurser på distans, men tiden har inte räckt till. Ofta har man möjlighet att gå på några föreläsningar på högskolan, vilket jag har gjort och tycker underlättar. Det kan förstås vara svårt om skolan ligger långt bort.
Jo, nära om den möjligheten fanns lättare vore ju toppen. Tyvärr hittar jag inte de intressanta så nära mig men sk akanske kolla mer direkt med Karlstads universitet.
Att "tiden inte räckt till", beror det på avstånd också?
 
Visst hoppas jag att ditt jobb är framtidssäkert! Eftersom jag är systemutvecklare och har råkat ut för ett antal uppsägningar har jag lärt mig att det är bra att vara förberedd. Sedan kan tankar hinna mogna på ett par månader och det är synd att ångra att man inte sökt en kurs. Tyvärr är väl utbildningar i journalistik mycket populära.

Att tiden inte räckt till beror på att jag till slut har fått ett fast jobb :) Skulle ändå vilja avsluta kurserna för att jag behöver kunskaperna. Kurserna gavs här i Stockholm där jag bor och jag kunde gå på föreläsningarna när jag inte jobbade, men den mesta tiden går åt till de inlämningsuppgifter och projekt man ska göra.
 
anisette skrev:
Tyvärr är väl utbildningar i journalistik mycket populära.
Jo de är nog det men å andra sidan så är ju journalistik i kombination med fotograferfarenhet bra då det oftare börjar krävas att journalisterna själva fotograferar också.

Grattis till fast jobb!
 
mipert skrev:
Boken är tyvärr nedpackad, tillsammans med hundratals böcker om typografi, symboler, Photoshop, kod, kommunikation och annat.

Efter 1:a juni skall hemmakontoret inredas i vårt nya hem på 155 kvadrat.
Oh! jag vill också ha ett arbetsrum fyllt med bra/intressanta/roliga böcker! Låter underbart! Du kan väl börja ta ut en inträdesavgift så man kan få komma på besök och botanisera ;D

Maria - som ser till att felkalibrerar skärmen blir så hon blir mindre grön av avund ;)
 
Fyyy Lotta att starta en sån här tråd. Nu blev jag supersugen att ta nån liten kurs.
Kram Eva
 
Liza skrev:
Fyyy Lotta att starta en sån här tråd. Nu blev jag supersugen att ta nån liten kurs.
Kram Eva
Hehe, men det var ju inte meningen att Du skulle lockas. Förlåt..
Blunda och strunta i denna tråden du om det är vad som krävs för att vi ska få se ett "Evagalleri" framöver;)

Idag har jag iaf postat en ansökan:)
 
För sent... jag har redan skrivit ut efteranmälningsblankett HT05 mm och dessutom fyllt i för VT06, Bara 5p kurser men underbart jätteintressanta och i linje med det jag redan gör nu. Galleriet är snart klart ska bara hitta en elektriker som inte skinnar mej in på bara benen. Vi ses snart.
Mvh Eva
 
Jo, men det var så otrolig intensivt och mycket att jag knappt hunnit smälta hälften än. Ska översätta mina inspelade band dessutom.
En sak är däremot säkert - den rekommenderas!!!
Mvh Eva
 
Nu är jag ju ganska sent ute men Kalmar högskola har en distansutbildning inom webbutveckling som jag tycker verkar ganska intressant. jag funderar på att läsa det på sidan av vad jag läser nu.
Det här med distansstudier är oerhört upp och ner annars. Kalmar är väligt bra, Mittuniversitetet (fd-. Mitt högskolan) har mycket kul på pappret men det mesta är tyvärr skit.

Journalistik är ju annars kul. Men kanske inte världens enklaste bransch att ge sig in i. Rådet jag alltid fått vad gäller journalistik är att det är de stora välkända utbildningarna som gäller.

//Ola, som avverkat fem universitet/högkolor, gått från en totalt teknisk inriktning till halvflummig humaniora och som nu hamnat på JMK som låter bättre på pappret än vad det är i verkligheten...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.