Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan verkligen detta vara något att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

monsfornander

Aktiv medlem
Hehe, sitter här i USA och kom över denna beskrivningen på en lins:

"Opteka 500-1000mm High Definition Preset Telephoto Lens
f/8-16.
500mm Preset Lens, 2x Multiplier, Carrying bag, and lens caps included!
Includes Lens Adapter & 10 Year Worldwide Warranty
Technical Details
Brand Name: Opteka
Model: OPT-500-1000-PRE-NIK"

Ja vad tror ni, är det någon som någonsin har hört talas om denna?
Priset?: 900SEK (Måste medge att jag är lite sugen på att chansa)

Ps. De har en 650-2600 också, dock går den på ca2000 SEK... =)

Nja, vet inte så mycket om skärpa på det men först gäller ett stativ, sedan en öken att plåta i.

Har nästan aldrig använt bl 8 ihop med mina telen. Men vissa gillar ju iso-brus så..

Ser inte så värst många användningsområden för mig själv iaf. En tusenlapp är ju en bra början för att spara ihop till en 5,6 eller 2,8 optik.

Hoppas du får svar från någon som vet något om det. Vad vill du ha det till?

Vad ska du ha den till?

500mm F8 eller 1000mm F16 känns mindre optimalt för t.ex Natur och fågelfotografi :)

Dessutom helt manuell

Men snälla - "Är det för bra för att vara sant?" - hur var det nu se'n det stod?

Kvalitetsoptik för 1k? Kom igen.

Men snälla - "Är det för bra för att vara sant?" - hur var det nu se'n det stod?

Kvalitetsoptik för 1k? Kom igen.

Kom igen? Snälla du, vaknat på fel sidan eller? Jag har aldrig sagt att det skulle vara någon kvalitetsoptik... och jag förstår väl att du inte hittar det för 1000Kr!

Det jag menade var om det ens kan vara något fungerande och ge ok bilder på något stillasittande i fullt dagsljus. För skulle det klara det så kanske det kan vara roligt att ha ibland, eftersom det som sagt bara kostar 900kr.

Tänkte bla. på mina polare som surfar här i San Diego, skulle de gå att få några kort av ok kvalité på de med D300:an och den linsen? Eller blir det bättre men den vanliga 70-200VR (Tycker ofta att de är lite långt ute för den, och det var därför som jag började fundera)

Mans

Det är skräp. Bortkastade pengar. Gör en sökning på "Opteka" så ser du själv. De där objektiven har diskuterats tidigare såväl på fs som andra fotosajter.

har provat Opteka...

Jag har provat liknande från Opteka.

Sämsta jag provat (= s..t)och då har jag provat många......

Bortkastade pengar. Går inte att snåla till sig något sådant.

Om det funkade skulle den kosta stora pengar..

/jan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar