Annons

kan mitt felköp rättas till?

Produkter
(logga in för att koppla)

mariablom

Medlem
Har köpt ett Sigma 50-200 4-5,6 DC (strorrea). När jag glad i hågen kommer hem och packar upp kommer tanken: Är objektivet kompatibelt med min Canon EOS60D? Nej!! Snacka om klantighet, men gjort är gjort. Ber därför alla proffs därute om hjälp.
Så till frågan. Finns det nån adapterringar eller liknande så jag kan få Sigma-objektivet att fungera på min eos??
Väldigt tacksam för svar// Maria (känner mig så klantig att jag knappt vågar skriva ut mitt namn).

Inte full koll nu men, det objektivet borde passa din Canon...... Så länge du köpt ett stigma med Canon fattning så att säga... Är det där felet är så måste vi först och främst få veta vilken fattning det är på objektivet, alltså till vilken kamera märke det är byggt, för att kunna forska vidare i om det finns nån lösning.
/Fredrik

Jag har lyckats med att köpa objektivet med Sigmafattning.
Så trots att föregående hjälpare inte tror det finns någon räddning, så håller jag tummarna ett tag till...

Har du kontaktat försäljningsstället och frågat om du får byta, eller göra någon slags uppgörelse? Det finns snälla försäljningsställen...

Var på superrea - så det blir att sälja vidare. Finns nog alltid nån som är intresserad. Tack i alla fall för all hjälp!

Spelar det någon roll om det var super rea? Som privatkonsument har du väl bytes/returrätt?

… rättelse … gäller visst bara internetköp. Eller om det är avtalat vid köp i butik.

Är det inte så att objektiven med Sigmafattning är ofta klart billigare än med Canonfattning ?

Kan trösta att jag äger också en massa grejer köpta på storrea typ "bra att ha" som aldrig kommit till någon nytta.

Har man inte rätt att undersöka produkten vid distanshandel? Och sedan ändå ha rätt att återlämna den? Eller har jag fått det om bakfoten?

Är den köpt via internet och är i ett oskadat skick så borde du nog kunna lämna tillbaka den eller åtminstone byta mot ett objektiv med korrekt fattning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar