Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan man sälja detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

karolinas

Ny medlem
Hejsan.

Är helt nybörjare i allt vad gäller foto och har själv ingen speciellt bra kamera.

Nu är det så att jag fått en väska med ett lite äldre Canon-objektiv som inte passar till min kamera (Har en Nikon) och har därför tänkt sälja denna. Dock har jag ingen som helst aning om vad det är för objektiv, hur mycket det ev. kan vara värda (om de ens är värda något?)

Om någon skulle ha lust att ge ett prisförslag vad man skulle kunna tänkas sälja detta för eller någon info för en väldigt okunnig så vore det superuppskattat :)

Det som står på den ena är
"Canon Macro Lens FD 50mm 1:35" och sedan är det något slags
"Canon extension tube FD 25"

Dom har ju ett par år på nacken men kanske kan duga till nåt? Annars får man väl slänga :)

Det lilla jag vet om det objektivet är att det är ett Macro objektiv i skala 1:2 och passade FD-FL modellerna.
Tror att du kan få en tusig +-

Det är ett fint macroobjektiv som fungerar utmärkt till Canon EOS med adapter utan glas om man bara vill fota macro (fokus på oändligheten försvinner ju).

Väldigt prisvärt är det också, precis som föregående skriver så kostar dom ungefär tusen kronor om dom är i bra skick.... Plus/minus några hundralappar beroende på tid och plats och köpare osv.

ANNONS