Annons

Kan inte ladda upp bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Testat= med en annan bild? Det där skulle kunna tyda på trasig metadata (XMP) i din bildfil
 
En är en tillfällighet

Två är en fingervisning

Tre är ett mönster

Jag har exakt samma problem. XML error at line 0 column 0 är det felmeddelande jag får.

Sitter på OS X Snöleopard och kör via safari.

mvh,

Jon
 
En är en tillfällighet

Två är en fingervisning

Tre är ett mönster

Jag har exakt samma problem. XML error at line 0 column 0 är det felmeddelande jag får.

Sitter på OS X Snöleopard och kör via safari.

mvh,

Jon

Jag kör snö leopard med. Surfar dock med Chrome. Bilden i fråga är redigerad med Pixelmator. Har inte haft problem tidigare. (Andra bilder fungerar bra, så det känns nog som någon metadata eller något är trasigt ja)

Mvh Fredrik
 
Nepp, får det inte att fungera med bilder exporterade från raw i aperture.

En gif fungerar dock alldeles utmärkt. Så något är fel men jag har ingen aning om vad. Längtar efter framtiden där felmeddelanden faktiskt berättar vad man ska justera för att det ska fungera.

Kunde dock lägga upp bilderna på facebook och de beter sig som normalt överallt annars. Så vad är det som fotosidan är allergisk mot? Jag ändrar gärna bara jag vet vad som ska ändras.

mvh,

Jon
 
Kunde dock lägga upp bilderna på facebook och de beter sig som normalt överallt annars. Så vad är det som fotosidan är allergisk mot? Jag ändrar gärna bara jag vet vad som ska ändras.
Till skillnad från tex Facebook försöker vi läsa bildens metatata, och det är där man får XML-felet (XMP är ett XML-format). Jag skall kika om vi lätt kan detekterà det där felet och helt enkelt hoppa över om ett fel vid tolkningen uppstår.
 
Kommer någon fixa till det här? Jag kan fortfarande inte lägga upp min bild...
 
Senast redigerad av en moderator:
Ett liknande fel

Jag lyckas inte heller med konststycket att ladda upp någon bild. Men eftersom jag inte laddat upp någon bild tidigare måste jag först skapa ett album och redan där kommer problemet. Jag möts av ett felmeddelande som lyder följande: "Fatal error: Call to undefined method: member->issilvergmember() in /local1/fotosidan/cvs/fotosidan-web/php/policy/fotosidanalbumpolicy.php on line 60"
 
Det där kan jag iallafall förklara - den mänskliga faktorn. Och faktorn han heter Christer... :) Fixat nu hoppas jag.
 
Ni som fått det mystiska XML-felet vid uppladdning, testa nu. Jag har inte kommit på varför det blir så egentligen, men har kodat runt så att det inte skall smälla om XMP metadatat inte kan läsas in.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.