Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan inte förhands se mina raw-filer i CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

Bluelamp

Ny medlem
Hej,

Jag har precis köpt en nikon D200 och installerat photoshop CS2. Tidigare använde jag mig av filläsaren i CS versionen för att förhands se mina raw-filer. Nu ska jag förhand se mina filer i Adobe Brige. Problemet är att raw-filerna från nikon D200 inte blir stora i adobe bridge de är bara små miniatyrer. Även när jag markerar dem så förblir dom små i preview-fönstret! Otroligt trist.

Har någon snäll männinska en lösning på mitt problem, så skriv gärna..

Ha det gott/ Pär
 
Har du laddat ner drivrutinen för att läsa kamerans bilder i CS2???

I annat fall får du ladda ner den från Adobes hemsida.

Mvh
Jörgen
 
Om du vill ha upp Raw filerna i CS2 för att kunna ställa vitbalans, exponering mm. så måste du ha Camera Raw. Finns på Adobes hemsida att ladda ner gratis.
 
förhandse raw-format

Hej,

tack för alla svar. Ja jag har laddat ner dem och det är det som är så konstigt. Jag ser alla bilder men det är bara raw-formatet som inte blir förstorade i preveiw-fönstret. Riktigt irriterande att inte kunna se bilderna större än 3x2 cm innan jag konverterar dem till jpeg. Det är en massa extra tid i onödan.

Hoppas på hjälp. Vet inte om jag laddat hem fel pluggin?

Hälsn Pär
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.