Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan inte bestämma mig...

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Nu har jag bestämt mig!

Jonix skrev:
Hittade en beg. 10D på Blocket. För 9000:- blev kamerahuset mitt + två batterier och ett 256MB CF-kort. Huset var i mycket fint skick, och om det är totalt antal exponeringar som syns uppe i hörnet på displayen så har den avverkat drygt 3900 bilder (har inte hunnit kolla i manualen än...).
Känns iaf gedigen o jag tror jag kommer att trivas med den :)

Grattis!

Hoppas du kommer trivas med den. Lycka till
 
tror att 10D är ett riktigt bra köp.
men investera i ett betydligt större minneskort (om du inte redan har gjort det).
du ska ju inte köpa en dyr kamera för att sedan kunna ta 2 och ett halvt kort (underdriver lite, hehe) innan kortet är fullt, eller köra den på halvdan kvalité bara för att slippa ladda över kortet så ofta.

och sen kan det inte sägas för ofta..
det är objektivet det hänger på för att få bilder av tekniskt bra kvalité.
börja spara pengar till ett par riktigt bra gluggar i framtiden, det ger bilderna ett rejält lyft!

(köpte själv en glugg nyligen, som kostade skjortan och femti, och wow!!! vicken underbar förbättring jämfört med mina billighetsgluggar)
 
Själv bestämde jag mig i dagarna. Hämtade en 300D idag och har har därmed valt sida i Canon/Nikon-kriget...
 
Köpte den idag :) så just nu sitter det en EF 35-135 på den (ärvd från min EOS 650). Men visst, någon mer glugg ska det förvisso bli.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.