Annons

Kan inte ändra bländare /slutare i manuellt läge (350D)

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Ja, jag har alltså problem med att jag inte kan ändra inställd bländrae och/ eller slutare på min EOS 350D i något av de icckeautomatiska lägena (P, Tv, Av, M) Jag har provat allt, bytt objektiv, tagit ur och satt i batteri och CF, ja.... Jag vet inte vad jag skall göra. Någon som har varit med om liknande och har en lösning?
 
Gött, nu går det igen. Det efter att jag uppdaterat firmwaren i kameran till 1.0.3... Hoppas inte felet kommer tillbaka. Vet inte om fukt kan spela in som bov, var nämligen ute i snön och fotade när det hände och kameran blev lite blöt... Skulle vara spännande ändå och se om någon annan också råkat ut för detta... ?
 
Jag har en 30D, där finns det 2 olika on-lägen på kameran. Det ena disablar vissa funktioner...
Har ingen aning om hur 350D ser ut.
 
Ja, tänkte på en sak, jag har ju batterigrepp till min kamera och kan det då vara så att det ibland uppstår konflikter om baterigreppet alltid är satt till on?
 
Om jag har mitt batterigrepp på ON och ändrar till bulb på kameran (400d) så kan jag inte ändra slutare ibland, måste slå av batterigreppet för att kunna ändra, så det är mycket möjligt att det är det som spökar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.