Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan in koppla in Eos 450D till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Erna

Medlem
Tjo!

Jag har länge haft en Canon EOS 450D och tänkte nu koppla in den till datorn för att bla. testa att fotografera mha programvara i datorn.

Flera skriver att det är bara att koppla in usbkontakteni datorn så dyker den upp.
På jobbet fungerar detta men inte hemma av någon anledning.
Hemma dyker det upp att man ska installera drivrutiner, men den hittar inga automatiskt.

Jag använder Windows XP både hemma och på jobbet.

Någon som kan gissa vad det beror på?

Titta igenom stavningen lite innan du postar kanske - lite småfel kvittar, men det blir svårt att begripa vad som menas om man har för många fel i texten.

Hur som helst. Canon har av någon outgrundlig anledning valt att inte ha sina kameror som "mass storage device" vilket gör att det krävs en speciell drivrutin för att simulera mass storage - det är obergipligt korkat att man inte i kameran kan välja anslutningsmode mellan proprietär och mass-storage, men nu är det som det är och lösningen är att installera canons drivrutin. Drivrutinen finns på skivan du fick med kameran och har du sumpat den så

http://consumer.usa.canon.com/cusa/..._cameras/eos_digital_rebel#DriversAndSoftware

Titta igenom stavningen lite innan du postar kanske - lite småfel kvittar, men det blir svårt att begripa vad som menas om man har för många fel i texten.

Hur som helst. Canon har av någon outgrundlig anledning valt att inte ha sina kameror som "mass storage device" vilket gör att det krävs en speciell drivrutin för att simulera mass storage - det är obergipligt korkat att man inte i kameran kan välja anslutningsmode mellan proprietär och mass-storage, men nu är det som det är och lösningen är att installera canons drivrutin. Drivrutinen finns på skivan du fick med kameran och har du sumpat den så

http://consumer.usa.canon.com/cusa/..._cameras/eos_digital_rebel#DriversAndSoftware

Stavning är inte min starkaste sida, men så mycket fel var det väl inte.

Nån liten ihopskrivning och kanske några otydliga förkortningar.

Nåja.. Har installerat drivrutinerna nu, men det funkar fortfarande inte.

Den vill fortfarande installera drivrutiner när jag kopplar in kameran.

Jag har ominstallerat drivrutinerna utan resultat.

Samt så var länken till EOS 300D, men till 450D stog det att det inte behövdes någon WIA-driver.

Löste det!

Ominstallerade XP så funkade det fint. Troligen något strul med installationen.

ANNONS