Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ej föra över bilder till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

aMANDAf

Avslutat medlemskap
Hejsan!
Jag var precis ut och fotade lite med min Canon EOS 400D för att testa lite "reverse-lens-techinqe" och nu när jag kom in för att föra över bilderna till datorn som jag alltid gör, så händer inget. Varken kameran eller datorn arbetar som den ska när bildöverföring pågår. Sedan när jag testade trycka in den änden som ska i kameran lite hårdare, då började den arbeta men slutade i samma sekund. Jag har testat på alla sätt och vis för att få det att fungera men det vill bara inte.

Jag gissar på att det är något slags glapp, men hur kan det bara bli så helt plötsligt? Aldrig upplevt något liknande tidigare med några utav mina kameror. Någon som har några tips på hur jag kontrollera och eventuellt få det hela att fungera igen?

Tacksam för svar!

Glapp, trasig kabel, etc. Prova ny kabel, om inte det hjälper så blir det verksta´n. Eller så köper du helt enkelt en kortläsare och för över bilderna den vägen. Kostar inte många kronor.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto