Benganbus
Aktiv medlem
schaki skrev:
Efter att ha läst lite i Leica M8a-tråden funderade jag ltie över vilka kameror som kan tänkas bli åtråvärda i framtiden........
.
Tidiga Kiev II och III !
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
schaki skrev:
Efter att ha läst lite i Leica M8a-tråden funderade jag ltie över vilka kameror som kan tänkas bli åtråvärda i framtiden........
.
Graal skrev:
Även Voigtländer Bessa II (6x9) med optiken Apo-Lanthar har skyhögt värde idag. Inte bara för att den håller superkvalitét optiskt och mekaniskt utan för att den endast tillverkades i ca 350 exemplar.
schaki skrev:
Efter att ha läst lite i Leica M8a-tråden funderade jag ltie över vilka kameror som kan tänkas bli åtråvärda i framtiden.......
Benganbus skrev:
Här e en som är åtråvärd redan nu!!!!!!!
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm
Zoso skrev:
Gör Nikon en digital variant av den där så slår jag till direkt
/kent.
lacrits68 skrev:
du har rätt, har själv samlat på mig (tycker det är kul) hela Nikon F familjen!
inte för ekonomiska värden men för skojskull!
--J--
micke80 skrev:
Tror nog att 1Ds MarkII kan blir rätt eftertraktad bland avancerade amatörer om några år. Den är bra nog på alla punkter för att inte bli "gammal" på ett bra tag och skulle man kunna få en så pass bra kamera för 20-30000 så skulle nog många slå till även om det kommit både en och två efterföljare...
/Micke
F100 ... vitbalans?schaki skrev:
De är dock ganska likvärdiga förutom F100's slöare AF, aningen sämre vitbalans ...
Magnus W skrev:
F100 ... vitbalans?
-- MW