Annons

kameraval

Produkter
(logga in för att koppla)

Naturpojke

Avslutat medlemskap
Hej.

Behöver hjälp med ett val, har en nikon d5300 för tillfället men tycker att den känns liten även med grepp. Så min fråga är om Nikon d2x är ett alternativ att byta till eller vd skulle ni rekommendera?

MVh joakim

Hur mycket får den kosta?

D2x är en relativt gammal kamera och bildkvaliteten den levererar kommer sannolikt att göra dig besviken i jämförelse med den kamera du har. Om du upplever din D5300 som lite för liten så vore det mer relevant att titta på en D300s, D7200 eller en begagnad D3/D3s.

Om du tittat på en D2x och tycker den storleksmässigt passar dig så skulle jag rekommendera dig att i leta efter en begagnad D3/D3s. Om du tycker det är för mycket pengar så kan en D300s eller en D7000-7200 sannolikt vara ett lika bra alternativ.

D2x är en relativt gammal kamera och bildkvaliteten den levererar kommer sannolikt att göra dig besviken i jämförelse med den kamera du har. Om du upplever din D5300 som lite för liten så vore det mer relevant att titta på en D300s, D7200 eller en begagnad D3/D3s.

Om du tittat på en D2x och tycker den storleksmässigt passar dig så skulle jag rekommendera dig att i leta efter en begagnad D3/D3s. Om du tycker det är för mycket pengar så kan en D300s eller en D7000-7200 sannolikt vara ett lika bra alternativ.
D7200 är väl inte släppt än? Är den ens bekräftad? Kan vara jag som är efter iofs [emoji14]

har en budget på 6000-10000, och kan tänka mig byta märke.
Jo misstänkte att d2x skulle ge en sämre känsla. Gillar dock designen och att ha nödvändiga inställningar i knappformat på huset. D3 lockar men priset är ju som det är, ska kolla upp d7000/7100. Tack för svar

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto