Annons

Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Poker

Aktiv medlem
Tyvärr hade jag ingen möjlighet att titta på väskan utan köpte en LowePro 250 som är på tok för liten.
trots att den enligt bilden skall rymma ett 70-200 och lite andra saker.

Jag har ett hus med batterigrepp (canon eos 50d ) med 17-85 + 70-200, blixt speedlite 580exII och 4 batterier ( 2 i kameran), minneskort, sto-fen bouncer och lite andra småprylar som monopod.

Vilken väska skulle ni köpa eller vilken ryggsäck HAR ni idag?

Kata är min favorit dock kan sägas!

Nu vet jag ju inte vad du gillar, men jag kör med en B&W Hardcase ihop med ryggsäckssystemet som jag är riktigt nöjd med!

Outdoorcase typ 40
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=315041

Det finns också typ 50 som är lite större, men Cyberphoto säljer inte dem i webshopen. Jag har en typ 40 till kameran och en typ 50 till kameran plus en 15" laptop.

Grymt stabil och tålig! Ryggsäckssystemet har fäste för ett stativ uppepå.

Jag tycker inte det känns bra att ha grejerna i en mjuk väska och lägga en massa grejer uppepå....

Gjorde samma misstag och handlade för litet.
Nu planeras istället, en Adventure MAN 1 eller liknande axelväska, ryggsäcken Icebreaker verkar vara oförskämt populär. Har själv funderat på den som resesäck men osäker på storleken. Finns S, M och L. Jag har fått för mig att S räcker till kamera m. bg + 70-200 monterat och ytterligare några gluggar.

//Fredrik

Senast ändrad:
Jag har en Dörr Adventure Icebraker medium och är mycket förtjust i den.
På den bifogade bilden ses den laddad med 40D inkl batterigrepp och 70-200/4L monterat. I facken till vänster så är det översta objektivet EF-S 55-250/4-5,6 IS. Det nedanför är EF-S 17-85/4-5,6 IS USM.Det till höger är EF 100/2,8 Macro USM.
Övrigt som syns är sånt som kan va bra å ha med sig ut! :)
Edit: glömde ju blixten Speelite 430 EX II.

Bilagor

• rygga.jpg
    rygga.jpg
    28.1 KB · Visningar: 876
Senast ändrad:
Jag har en Dörr Adventure Icebraker medium och är mycket förtjust i den.
På den bifogade bilden ses den laddad med 40D inkl batterigrepp och 70-200/4L monterat. I facken till vänster så är det översta objektivet EF-S 55-250/4-5,6 IS. Det nedanför är EF-S 17-85/4-5,6 IS USM.Det till höger är EF 100/2,8 Macro USM.
Övrigt som syns är sånt som kan va bra å ha med sig ut! :)
Edit: glömde ju blixten Speelite 430 EX II.

hehe korv och öl, ett måste helt klart...

Dörr är ju ett mycket bra märke, köpte en blixtsoftare till min 580EXII för porträtt.

Den väskan såg ju bra ut.
Dock letar jag efter en väska man man möblera i och kunna ha sitt 17-85 objektiv på kameran plus att kunna ha ett till hus i.
Dock kommer ett extra hus senare.

Så det som skall rymmas.

1. Hus 50D + ett (5Dmark II kommer senare)
    [*]Blixt 580EXII
    [*]Sto-Fen Omnibounce
    [*]Dörr Blixtdiffusor
    [*]17-85
    [*]70-200
    [*]Canon EF 24/1,4 L II (köps senare, nån som skall sälja?)
    [*]Canon EF 300/2,8 L IS USM (köps senare, nån som skall sälja?)
    [*]Bärbar 12" dator
    [*]Minneskort
    [*]AA-batterier 2x12 st
    [*]småplock...

Senast ändrad:
Nu vet jag ju inte vad du gillar, men jag kör med en B&W Hardcase ihop med ryggsäckssystemet som jag är riktigt nöjd med!

Outdoorcase typ 40
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=315041

Det finns också typ 50 som är lite större, men Cyberphoto säljer inte dem i webshopen. Jag har en typ 40 till kameran och en typ 50 till kameran plus en 15" laptop.

Grymt stabil och tålig! Ryggsäckssystemet har fäste för ett stativ uppepå.

Jag tycker inte det känns bra att ha grejerna i en mjuk väska och lägga en massa grejer uppepå....

ohh i like

Vi har haft sådana på förra firman (prod-bolag för video)
Enkelt att försiktigt lägga sina prylar i och sen kasta in skiten i bilen :)

Ryggsäcksystemet? hur ser det ut?
Mitt syfte är att kunna ta en lättare fjällvandring (multisporttävlingar etc) men även i andra sammanhang.
Har du sett kata väskor?
Killen från manfrotto testade en kameraväska genom att STÅ och gunga med sina 80-90 kg och väskan gav inte vika en tum.
KATA är dock rätt dyra, runt 2300 som jag har sett.

Det finns en bild på ryggsäckssystemet till höger, det står som tillbehör.

Här är den på deras hemsida
http://b-w-international.com/english/index.php?content=type40

Kolla också på filmen från TÜV testet av dem! Lite löjlig, men när de tycker att testerna är för mesiga och släpper dem med last från skyliftar blir det riktigt kul :)

http://www.cyberphoto.se/B&W/outdoor_film.wmv

Behöver du öl med dig, så får man med en burkhållare till bärremmen :)

Kata har jag aldrig hört talas om tror jag.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto