Annons

Kameraväska till kamerahus + flera objektiv + tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Har egentligen inte råd men jag har ändå börjat spekulera i att köpa mig en kameraväska. Sätter inte ut en prisklass, men helst så billigt som möjligt. Men under 1000:- spänn kommer det nog tyvärr inte att hamna i.

Har i dagsläget:
Kamerahus:
-Canon EOS 1000D (kommer uppgraderas till ett 7D, 550D eller ett ev 60D nästa sommar)

Objektiv:
-18-55mm
-55-250mm IS (kommer kanske i framtiden bytas ut till ett bättre telezoom)
-60mm macro
-Samyang 8mm

Blixt:
-Speedlite 430EX II

Sen som tillbehör har jag 3 minneskort, remmar, linslock och annat smått som gärna också ska få plats i väskan. Så vad finns det för väskalternativ att kolla på som helst inte ska kosta allt för mycket?

MVH

Efter lite spanande köpte jag nyligen en Lowepro Flipside 400 AW som jag är nöjd med, rymmer garanterat det du har nu + lite till. Smidiga lösningar för regnskydd och stativ.

Jag får i 450D, 70-200 f4, 24-70 f2.8, 11-16 f2.8, 50mm f2.5, 1.4x ext, Speedlite 430II, IR sändare, div filter, rengöringsprylar och har plats över för lite kläder och sånt. Motljusskydden sitter bakvänt på alla utom 50mm som saknar detta.

LowePro Flipside 400 kostar 1190:-, precis som LowePro Pro Runner 300 också gör.

Ser inga större skillnader förutom att Flipside har en stämpel på Cyberphoto där det står "Bra Köp". Vad hade ni valt? Vilken av väskorna/ryggsäckarna är bäst? Finns det någon annan man borde kolla på?

EDIT. Läst igenom recensionen av LP Flipside och jag måste säga att den låter mer lockande än LP Pro Runner nu.

LowePro Flipside 400 kostar 1190:-, precis som LowePro Pro Runner 300 också gör.

Ser inga större skillnader förutom att Flipside har en stämpel på Cyberphoto där det står "Bra Köp". Vad hade ni valt? Vilken av väskorna/ryggsäckarna är bäst? Finns det någon annan man borde kolla på?

EDIT. Läst igenom recensionen av LP Flipside och jag måste säga att den låter mer lockande än LP Pro Runner nu.

Är nog en smaksak
Har du möjlighet kläm och känn ta på dig den på ryggen lägg i dina saker

Jag fick min för 995

Jag har ett flertal kameraväskor, den senast inköpta är en Kalahari Kapako K-35. Måste säga att jag är imponerad av vad man får för pengarna. Hög kvalitet och snygg är den också. Rymmer utrustningen som du har beskrivit. Säljes i Sverige av Photax. http://www.photax.se/ 795:- är billigt för denna väskan.
//Curt

Har egentligen inte råd men jag har ändå börjat spekulera i att köpa mig en kameraväska. Sätter inte ut en prisklass, men helst så billigt som möjligt. Men under 1000:- spänn kommer det nog tyvärr inte att hamna i.

Har i dagsläget:
Kamerahus:
-Canon EOS 1000D (kommer uppgraderas till ett 7D, 550D eller ett ev 60D nästa sommar)

Objektiv:
-18-55mm
-55-250mm IS (kommer kanske i framtiden bytas ut till ett bättre telezoom)
-60mm macro
-Samyang 8mm

Blixt:
-Speedlite 430EX II

Sen som tillbehör har jag 3 minneskort, remmar, linslock och annat smått som gärna också ska få plats i väskan. Så vad finns det för väskalternativ att kolla på som helst inte ska kosta allt för mycket?

MVH

Hej lite nyfiken vad de blev för väska?Söker nämligen själv efter en väska och funderar på ryggsäck som nog skulle fungera bäst.

Hej lite nyfiken vad de blev för väska?Söker nämligen själv efter en väska och funderar på ryggsäck som nog skulle fungera bäst.

Hej Jennie. Har inte köpt någon än men är ganska säker på att det kommer att bli en Lowepro Flipside 400 AW, gärna i grön färg. Väntar på att den rätta annonsen ska komma (eller att någon stor butikskedja REA-ar, har inte råd med en väska för 1000 pix just nu.)

Fast har även funderat på om jag inte borde köpa en väska som både rymmer kamera + utrustning + laptop, då det skulle bli billigare i längden att slippa behöva köpa en datorväska också.

Jag har en LowePro Flipside 400 AW Grön

rek starkt, Får med hur mycket grejer som helst + att det är ett stativ fäste på väskan och regnskydd.

Du kommer inte ångra dig när du slår till

Jag har en LowePro Flipside 400 AW Grön

rek starkt, Får med hur mycket grejer som helst + att det är ett stativ fäste på väskan och regnskydd.

Du kommer inte ångra dig när du slår till

Och du har inte lust att sälja den för en femhundring bara för att du är i behov av pengar (en gissning)? ;-)

Och du har inte lust att sälja den för en femhundring bara för att du är i behov av pengar (en gissning)? ;-)

Haha är behov av 7500 kr för ett nytt objektiv, :p.. Nej tyvärr inte är så nöjd över den så ska inte sälja . Perfekt när man åker utomlands också när man öppnar inåt ifall man står trångt o nån försöker sno

Hej Jennie. Har inte köpt någon än men är ganska säker på att det kommer att bli en Lowepro Flipside 400 AW, gärna i grön färg. Väntar på att den rätta annonsen ska komma (eller att någon stor butikskedja REA-ar, har inte råd med en väska för 1000 pix just nu.)

Fast har även funderat på om jag inte borde köpa en väska som både rymmer kamera + utrustning + laptop, då det skulle bli billigare i längden att slippa behöva köpa en datorväska också.

Aha. jag funderar på denna:
http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-2854

Eftersom jag bara behöver plats för tre objektiv och kamerahus tror jag att den räcker. ett överkomligt pris är det i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar