Annons

Kameraväska till D70 med 2 objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
Behöver en kameraväska nu...
jag var inne i en butik och kollade på CRUMPLER BUDGIE SMUGGLER £45.99 och LOWEPRO Nova 1 £35.99. Crumpler var helt klart snyggare, men dyrare :(

Har nu beslutsångest, har ni några tips?

Min utrustning består av:

Nikon D70
Objektiv 18-70mm
Objektiv 70-300mm

Funderar på att köpa en blixt senare...

--
Daniel

macgunde skrev:
Behöver en kameraväska nu...
jag var inne i en butik och kollade på CRUMPLER BUDGIE SMUGGLER £45.99 och LOWEPRO Nova 1 £35.99. Crumpler var helt klart snyggare, men dyrare :(

Har nu beslutsångest, har ni några tips?

Min utrustning består av:

Nikon D70
Objektiv 18-70mm
Objektiv 70-300mm

Funderar på att köpa en blixt senare...

--
Daniel
Det låter som om du inte kommer att få plats med dina grejor i en Nova 1 eller motsvarande väska. Jag har en Nova 4 och i den har jag en D70 och kitoptiken. Dessutom har jag en SB-600 och en del tillbehör. Jag har planer på ett 50/1.8 och ett 70-300 eller något annat zoomobjektiv men då kommer jag att tvingas plocka ur batteriladdaren och min kompaktkamera är jag rädd.
I ditt fall skulle jag alltså iaf inte skaffa något mindre än en Nova 3 eller motsvarande.

tack för länken Nicklas :)

De väskor det står mellan efter jag kollat på länken och med ditt tips David är CRUMPLER 15 LOVE och Lowepro Nova 3 Aw 485 kr inkl.moms på cyberphoto... På Crumpler väskan hittar jag ingen återförsäljare på nätet som kan visa mig priset... :(

Får la kolla vidare i nån butik inne i Brighton...

--
Daniel

Hej!

Jag är ute efter en väska som ska vara praktisk och både för Min D70 med optik på och extra optik och även funka för ha med sig sin mini-DV kamera med tillbehör. Vilken väska skulle vara lämplig för det har tänkt på Tamrac Väska velocity 7 men vet inte hur praktisk den är emd Dv kameran i. Eller så kanske det får bli en Nova 4. Vad har ni för väskor ni som vill ha allt i en eller vad har ni för förslag till väska får inte vara för stor hälst så liten som möjligt och vara praktisk och bekväm till vardagen inte klumpig tack för hjälpen. Det är svårt deta med väska man blir aldrig nöjd.

D.G

macgunde skrev:
tack för länken Nicklas :)

De väskor det står mellan efter jag kollat på länken och med ditt tips David är CRUMPLER 15 LOVE och Lowepro Nova 3 Aw 485 kr inkl.moms på cyberphoto... På Crumpler väskan hittar jag ingen återförsäljare på nätet som kan visa mig priset... :(

Får la kolla vidare i nån butik inne i Brighton...

--
Daniel

Både Kameradoktorn och yfo säljer väskorna i sverige. Nya modeller kommer i april.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto