Annons

Kameraväska til Nikon d7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Imwalkingnhere

Ny medlem
Har nyligen inhandlat en Nikon d7000 med Nikons 18-105 objektiv och en SB-400 blixt och jag undrar om någon kan rekomendera en bra väska som allt detta får plats i?
 
Det finns så väldigt många väskor och modeller att välja på.

Det bästa du kan göra är att gå till en Fotoaffär och testa då kan du även se vilken typ av väska du tycker om.

Du kan titta in på Cyberphoto och Scandninavian Photo på deras hemsida så kan du kanske kan bilda dig en uppfattning vilken typ av väska du behöver.
 
Har nyligen inhandlat en Nikon d7000 med Nikons 18-105 objektiv och en SB-400 blixt och jag undrar om någon kan rekomendera en bra väska som allt detta får plats i?

en ica plastkasse borde rymma alt detta och ha plats att växa i.





.... det kunde vara bra att specificera behoven, så gott som alla väskor rymmer detta arsenal. (blixten ryms kanske inte i de allra minsta)
 
Letar efter något enkelt som en axelväska jag kan ha med mig ute på semester eller i skogen med hunden

Har kollat in Lowerpro Adventure 170 men vet ej om den passar
 
domke om du vill se legendariskt proffsig ut, och kanske vara lite diskret för hightec ögat. crumpler har roliga väskor med city street cred och skriker inte heller kamera om sej. Ifall du har en fotoaffär nära dej kan det löna sej att ta en sväng dit med dina greijer och slänga in dem i olika väskor och känna på vilken som känns bra och fyller utrymmesmässigt behoven. se att det finns lite extra utrymme för minneskort, extra batterier både för kameran och blixten. kanske plats för en glugg till, blåsbälg mm, så du inte hamnar byta väska genast när kamerashoppingflugan slår till. Själv gillade jag inte alls lowes väska som jag själv hade i tiderna, kändes inte bra mot höftet helt enkelt, smaken e som baken. kolla in tamrac med medan du e i farten.
 
Hur länge har du haft kameran? Om du inte har haft den i mer än ett halvår borde du skaffa en lite större väska ifall du skaffar mer grejer. Även om det ser ut som att du har plats.
 
lowepro slingshot 102 eller 200

Är mycket nöjd med slingshotväskorna lastar av ryggen, är snabba i action och håller väl tätt med inbyggt regnskydd. Dessutom har man lite och växa i plus en massa små praktiska fack.......
 
Är mycket nöjd med slingshotväskorna lastar av ryggen, är snabba i action och håller väl tätt med inbyggt regnskydd. Dessutom har man lite och växa i plus en massa små praktiska fack.......

Ja, slingshot-väskorna är trevliga. Jag har en Lowepro 200 AW och i den får jag plats med 2 hus (ett crop, ett ff), en blixt och 3-5 objektiv (beroende på storlek så klart). Rekommenderas varmt!
 
Har spanat in domke f-8 shoulder bag och den verkar helt perfekt, men är osäker på om min utrustning får plats

någon som vet?
 
Har själv likadan kamera med objektiv + 1 st 70-300 & 1 st 60 macro och det får jag plats med i en Slingshot 101 som jag är supernöjd med. Hade tidigare en vanlig ryggsäcksmodell men Slingshot är så mycket enklare att hantera.

// Kenneth
 
Har nyligen inhandlat en Nikon d7000 med Nikons 18-105 objektiv och en SB-400 blixt och jag undrar om någon kan rekomendera en bra väska som allt detta får plats i?

Som du ser har finns det delade meningar vad som är bra,det är olika från person till person.

Du kommer säkert att köpa mer än en väska på sikt beroende på hur mycket utrustning du tar med dig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.