ANNONS
Annons

Kameraväska -> Prag

Produkter
(logga in för att koppla)

ganjaman

Medlem
Hej!

Behöver en ny kamera väska kvittar om det är en rygg/axel väska men kommer och röra mig rätt mycket i stan i Prag och det sägs att det ska vara väldigt mycket ficktjuvar så behöver någon väska som man lätt har "koll" på och vara lite krånglig att få upp för ficktjuven, gärna någon som har något enkelt sätt man kan "fästa" dragkedjorna så de inte går upp. Den ska ju inte synas heller så mycket behöver ju inte vara knallröd ^^. Skulle vara bra om det var en kameraväska som inte såg ut som en kamera väska. Den ska vara ganska lätt att bära runt på, ska vara lätt och bara snabbt slänga upp kamera och ta ett snapshot =)

Tack på förhand!

Vill du hinna fotografera snapshots ska du ha kameran i en rem runt halsen, inte nerpackad i en väska. När jag var i Prag bar jag kameran fullt synlig runt halsen en hel vecka. Såg inte röken av några ficktjuvar. När jag kom hem till Småland var det stora rubriker i lokaltidningen där polisen haffat en stor liga med ficktjuvar som härjat i Växjötrakten den sommaren. Man ska inte överdriva det här. Att försöka gömma kameran är ingen smart idé, då kan man lika gärna lämna den hemma. Men visst bör man vara försiktig och uppmärksam där det är tätt med folk, t.ex tunnelbanan. De som vill ta dina grejor gör det proffessionellt och utstuderat. Väskor med "låsta" dragkedjor är inget hinder för dom. De skär/klipper snabbt upp botten av väskan och försvinner snabbt genom att lämna grejorna till flera andra medhjälpare som du inte alls har koll på eller uppmärksammat.

Ja det blev man ju inte direkt mindre "rädd" för ficktjuvar hahaha :p, men har iaf funderat på en national geogrpahic väska som ser ganska retro ut :)

När jag tågluffade, bland annat till Prag, transporterade jag kameran i en risig icke-kameraväska. Annars hade jag mest kameran i handen med remmen virad runt handleden, rätt odiskret.

Lidel kasse

När jag tågluffade, bland annat till Prag, transporterade jag kameran i en risig icke-kameraväska. Annars hade jag mest kameran i handen med remmen virad runt handleden, rätt odiskret.

När jag ska gå genom lite ruffiga områden på kvällarna så tar jag fram min Lidel påse och stoppar ner kamera väskan i den. Ingen rånar någon som kommer med en Lidel påse. Inte ännu i varje fall :)

Löwepro Classified ser inte direkt ut som en kameraväska:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035301

Den finns i olika storlekar, öppnas uppifrån och har mindre fack som täcks av en flärp som lämplige vänds mot kroppen. Det är en axelväska.

Hej!

Behöver en ny kamera väska kvittar om det är en rygg/axel väska men kommer och röra mig rätt mycket i stan i Prag och det sägs att det ska vara väldigt mycket ficktjuvar så behöver någon väska som man lätt har "koll" på och vara lite krånglig att få upp för ficktjuven, gärna någon som har något enkelt sätt man kan "fästa" dragkedjorna så de inte går upp. Den ska ju inte synas heller så mycket behöver ju inte vara knallröd ^^. Skulle vara bra om det var en kameraväska som inte såg ut som en kamera väska. Den ska vara ganska lätt att bära runt på, ska vara lätt och bara snabbt slänga upp kamera och ta ett snapshot =)

Tack på förhand!

Hehe trodde inte att denna tråden hade fått en bump ;). Men jag tog risken och ta med mig en väska som verkligen liknar en kamera väska. Men jag hade kameran runt halsen hela tiden. Men man såg en några personer som gick fram o tillbaka genom folkmassorna ... men som tur var så fick man ha kameran i behåll.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar