Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska för kamera med BG

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Behöver en enkel väska för en Canon 400D med batterigrepp och plats för ett 17-85 objektiv.
Några rekommendationer?

/Rommél

Jag hade en SlingShot AW 100 och det gick precis med BG, men den var inte riktigt bra så tipset ovan är nog perfekt storlek. Om man bär länge blir det snedbelastning (och bara på ena sidan) med slingshotsen, men det beror som sagt på hur mycket man går med den. Jag gillar att ha kameran med mig så det blev många mil/timmar.

Jag har precis köpt en FastPack 350 som jag är oförskämt nöjd med. Kan bara rekommendera, finns några mindre storlekar också.

Lycka till!
/Martin

jag hade LowePro Nova 2 AW till min 400D + BG + 17-85 + 50mm och fick t.o.m plats med 430 blixt oxå
nu är jag osäker om det fortfarande går att köpa den väskan
men kolla måttet o jämför med andra modeller

edit: köpte min från Webhallen för ca.350:- ser att den kostar typ 550:- idag

köpte LowePro Edit 160 till min 450D med BG + 17-55 + 50mm
kostar 299:- hos NetOnNet
den känns lite för stor men det va mkt bra pris tyckte jag

så här såg den ut med min 350D men det är ju samma storlek
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/217IMG_0168.jpg

Senast ändrad:
Tack för alla svar. Hittade en Lowepro TLZ1 http://products.lowepro.com/product/Topload-Zoom-1,2051,8.htm
Helt perfekt för att bara ta med kameran. Får plats med extra batterier, minneskort, filter o lite annat.
För stor väska som får plats med externblixt är en sån väska man oftast inte tar med på fester etc.

Har en större väska för fotouppdrag och förvaring av resten av grejerna.

/Rommél

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto