ANNONS
Annons

Kameraväska för fjällvandring

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns de som har satt en lämplig gänga i sin vandringsstav (om man nu kör med det). Staven kan då fungera som enbensstativ vid behov. Andra lägger ris i en plastpåse och har en lämplig tygpåse över plastpåsen. Gott att ha som en liten bean bag vid lämpliga tillfällen. Riset används sedan till matlagning i slutet av turen. Ingen onödig vikt där inte.

/Gunnar

Finns de som har satt en lämplig gänga i sin vandringsstav (om man nu kör med det). Staven kan då fungera som enbensstativ vid behov. Andra lägger ris i en plastpåse och har en lämplig tygpåse över plastpåsen. Gott att ha som en liten bean bag vid lämpliga tillfällen. Riset används sedan till matlagning i slutet av turen. Ingen onödig vikt där inte.

/Gunnar

Ditt vandringsstav tips är faktiskt helt oumbärligt. Du saknar aldrig en bra stav föräns du gått ett par mil med en! Ska även sägas att det finns nån variant av monopod som är utrustad till vandringsstav också.

Snyggt att rekommendera han att göra sin egen fotorygga med liggunderlag och gaffa istället för att köpa en för runt 1000-lappen som är avsedd för ändamålet och färdigsydd. Men i tråden om redigeringsprogram så förespråkar du att en amatör behöver PS + Ilustrator + Indesign och kanske Akrobat professional. Programvara för 10papp men gör din egen ryggsäck. Verkligen.

kjpil, neopren skydd, vanligt regnskydd, skippa batterigrepp, ny rygga för 990:-. Massor med alternativ, jag gillar nog de med extrabatterier bäst.

Sy egna väskor och liknande som inte bara är billigare utan framförallt passar mig bättre än nått annat jag kunnat hitta på marknaden är någonting jag har mycket goda erfarenheter av.
Att knacka ihop en programsuite som ens närmar sig Adobes skulle jag aldrig drömma om att göra...

Den CS som står i mitt namn gick att få till studentpris för runt 3000kr...Jag har ingen aning om vilken ekonomisk situation personen ifråga är i och frågan var vilka man hade behov/nytta utav.

Avrapporterar, det funkade mycket bra med en liten loweproväska som rymde kameran och en sea-to-summit lättvikts drybag jag stoppade ner kameran i vid vad och regn. En lösning som totalt kostade mig ~250:-.

Här är en bild från campingrundan med :)

Bilagor

• IloveCamping.jpg
    IloveCamping.jpg
    6.3 KB · Visningar: 516
AddNature säljer en vattentät systemkameraväska för 425 kronor:

Vattentät systemkameraväska, med styv stomme, axelrem och en ett topplock som är helt justerbart i höjdled. Locket har även en nätficka med dragkedja på insidan. Väskans insida har tjock stötdämpande vaddering och en mycket smart lösning med vadderade fack som är ställbara med kardborre för att passa olika storlekar av objektiv etc. Tillverkad i Tarpaulin/Polyester. Svetsade sömmar.

Mått:
Bredd: 25 cm
Höjd: 25 cm
Djup: 15 cm

Länk: http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=TY-03851

Kan det vara något?

Jag blir jättenyfiken på hur den hemsydda kameraväskan ser ut.
Kan man få titta på mästerverket ?

Väska för fjällvandring!

Hade samma problem, vad att ha med på vanding. Jag fastnade för Lowepro Toploader Pro AW serien.

Inredningen är gjord för kameror med batterigrepp och den har ett inbyggt regnskydd. Dessutom kan man bära den på höft eller mage med tillbehör så den inte kommer i vägen för ryggan. Kan varmt rekommendera för aktivitet i natur.

Se video nedan:

http://vidego.productvideocast.com/player.php?p=c8q488a3

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar