Annons

Kameraväska för 300 4L IS (eller andra längre tele)

Produkter
(logga in för att koppla)

Scid_ab

Medlem
Hallå.

Jag har sökt en hel del på forumet och sett några förslag på väskor för olika behov. Men min fråga är om det finns nån väska (som inte är en ryggsäck) som klarar av att man har sin 350d med monterad 300 4l IS i? Att den typ ligger ner vågrätt i. Jag vill även ha några andra objektiv i väskan också. Ett 70-200 4L och eventuella andra.

Med väskan jag har nu måste jag ta av mitt 70-200 varje gång jag ska sätta ner kameran och det är jävligt tröttsamt.

Hur gör ni som har lite större tele? Monterar ni av objektivet varje gång det behöver packas ner eller kör ni med ryggsäck eller vad? Jag vill helst ha sidoväska.

/Fredrik
 
Ja jag har kollat på dem på nätet också. Lite svårt att avgöra känns det som.

Är det någon som har testat?
 
Jag kör också med ryggsäck för större objektiv. I min Lowepro Computrekker AW kan 300/4L IS sitta på utan problem. Även med extender. Titta på den. Det lär bli ganska mycket snedbelastning av ryggen om du vill ha allt hängande på sidan.

/ola
 
En Lowepro Stealth Reporter 400 AW skulle nog klara den biffen, kör en sådan själv med ett stort hus + 70-200 f/2.8 IS monterat med två eller flera stora objektiv vid sidan av.

Vet pga ändrade behov att det med säkerhet finns en sådan till salu på annonssidorna :)

// Mats
 
myrslok skrev:
En Lowepro Stealth Reporter 400 AW skulle nog klara den biffen, kör en sådan själv med ett stort hus + 70-200 f/2.8 IS monterat med två eller flera stora objektiv vid sidan av.

Vet pga ändrade behov att det med säkerhet finns en sådan till salu på annonssidorna :)

// Mats

Ah, subtilt!
 
Mats: Har du kameran och objektivet på djupet eller på längden? Om du förstår vad jag menar...
 
Hej!

Kör huset/objektivet på djupet ungefär som på den här bilden från lowe pro's hemsida: http://www.lowepro.com/images/products/ReporterD_Insert_out_N.jpg

Såg nu att en EF300/4L var någon centimenter längre än en 70-200/2.8L men det bör gå på ett ut då jag utan problem får det grejerna med en EOS3:a och du enligt profilen kör en 350D.

Oavsett får man plats med minst två objektiv vid sidan av med längd på ~20 cm och filterdiameter på 77mm även om jag normalt sätt packar för ett sådant samt lite mindre fack för andra saker.

// Mats
 
Jag får väl look into stealth reporter.

Är det någon som har testat de andra alternativen ovan (pizza, commercial, magnum) med ett tele i ef-300 längden?

Någon trodde att det skulle bli för tungt att bära i axelväska. Vad säger ni?

Tack för alla svar.

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.