Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska - Canon 10EG?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man utgår från bilden så får du ju räkna me att batterigreppet tar upp 2 halva objektivplatser. 70-200 gluggen är väl längre förmodligen å klumpigare än något av objektiven på bilden. å me tanke på bg så har du bara plats för kanske 3 objektiv om du knör.. Ja vet inte du lättast är väl att du åker å ber att få kika på den. Ja skulle nog inte chansa iaf.

Om du inte kan tänka dig en ryggsäck så kan du skita i det ja skriver neranför:)

Jag har en lowepro minitrekker (ryggsäck då) tror ja den heter..köpte den på netonet oxå för nåt år sedan.

Får plats me 50D + bg, 16-35 + motljus,50-250gluggen, 2 blixtar (430ex storlek på båda). Laddare och batterier,rengöringssaker,stativprylar,fjärrutlösare,broddar te skorna,manualer å lite böcker i allmänhet å en reflexväst.

Nu skrev ja allt som finns i min väska men hälften är onödigt vetande :)

Men ja kan iaf rekommendera dig en ryggsäck även om det inte är just den. Just denna modellen är lite beroende på ryggen den sitter på..på min så sitter den klockrent men vet andra som klagat :)

Finns många "bekvämare" ryggsäckar som även går att öppna på lite andra sätt men så kostar dom därefter också :)

Senast ändrad:
Jag har väskan som heter 1EG och den var en stor besvikelse, en 70-200 går inte i på höjden och med den fackindelningen som var med kom varken en 50D med batterigrepp eller några L optik plats. Att den kallas professionel är ett stort skämt.

Det anges på BH Photo att 1 EG skall rymma 2 hus och 5-8 objektiv plus blixt och tillbehör, kanske stämmer om man tänker på manuell optik och kameror från 80 talet men inga prylar från idag. På BH Photo anges 10 EG att rymma detsamma (2 hus + 5-8 objektiv och tillbehör, ingen blixt), fast väskan är betydligt mindre.

Christer

Jag har väskan som heter 1EG och den var en stor besvikelse, en 70-200 går inte i på höjden och med den fackindelningen som var med kom varken en 50D med batterigrepp eller några L optik plats. Att den kallas professionel är ett stort skämt.

Det anges på BH Photo att 1 EG skall rymma 2 hus och 5-8 objektiv plus blixt och tillbehör, kanske stämmer om man tänker på manuell optik och kameror från 80 talet men inga prylar från idag. På BH Photo anges 10 EG att rymma detsamma (2 hus + 5-8 objektiv och tillbehör, ingen blixt), fast väskan är betydligt mindre.

Christer

går det inte ändra på fackdelningen?

går det inte ändra på fackdelningen?

Jo det går att ändra på men med avdelning är det svårt att få plats med två lite bredare objektiv i bredd, och en 70-200 måste ligga ner och tar upp större delen av längden tex. Dessutom är det inte särskilt flexibelt att ändra inredningen.

Såhär ser det ut i min minitrekker classic..Den må va större men även den verkar bli för trång me dina krav.

Bilagor

• vaskan.jpg
    vaskan.jpg
    14.1 KB · Visningar: 344
bytte den mot ScandinavienPhotos egna väska
är mkt nöjd med den
får plats med
450D med BG. 17-50, 50mm, Tamron 70-200 2,8 och laddare
ska testa med 580 blixt oxå om det går
annars får jag byte till den större modellen

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto