Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska - Canada - Whistler

Produkter
(logga in för att koppla)

deem

Aktiv medlem
Hej,

Befinner mig just nu i Kanada och gör en säsong i Whistler (skidor). Har följande utrustning och behöver en stöttålig kameraväska då jag är uppe på berget och plåtar.

Något tips?

Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS
Canon EF 70-200mm f4L USM
Canon BG-E5
Canon Speedlite 550EX

Hade varit toppen om ni vet någon sida som har sitt säte i Kanada.

Tack på förhand

//Max Larsson

Följ min säsong på www.maxlarsson.com/whistler
 
Jag kör på Dakine Sequence. Har åkt på en hel del smällar utan att ngnsin skadat kamerautrustningen. Tyvärr tycker jag den är i minsta laget, speciellt om man skall iväg lite längre och behöver få med sig lite prylar förutom kamerasakerna. Burton Zoom är ett annat alternativ i samma storleksklass. K2 PhotoGlacier är större men i stort sett omöjlig att få tag på.
 
Alexander har väl i stort sett tagit upp de väskor som finns för lite mer äventyrliga lekar.

Jag har en Dakine nu men är inte nöjd alls. Tycker inte att bärsystem är något skönt sen som sagt har jag stora problem att få med termos, 2 mackor och extra vantar/mössa när jag har packade den med grejerna man vill ha med.

Ska prova en burton nu i mitten av januari när det bär av till alperna så får vi se om det känns bättre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.