andreassofus
Aktiv medlem
Hej. Jag har planerat ett par kortare tältsemestrar nu i vår och sommar. Utöver dom planerade kommer det säkert fler tillfällen under året.
Jag funderar på att köpa en vandringsryggsäck (Bergans helium 55l)
Någon som har varit ute på vandring själv, eller tältsemester eller vanliga resor och packat kamerautrustning i en sådan typ av ryggsäck?
mina vanliga kameraryggsäckar sväljer ju inte mycket mer än just kamerautrustning.
Jag ska ha med mig kläder,tält,sovsäck, liggunderlag och trangiakök.
Det är inte prat om veckolånga vanringsturer i fjällen utan jag kommer ta bilen ner till skåne till exempel och fota längs kusten och i en nationalpark och kommer troligtvis inte befinna mig så långt ifrån bilen.
Kommer även åka till Glaskogens naturreservat och åka till en sjö där och tälta 1-2 nätter.
Brukar det funka bra att packa i en sådan ryggsäck då?
Jag funderar på att köpa en vandringsryggsäck (Bergans helium 55l)
Någon som har varit ute på vandring själv, eller tältsemester eller vanliga resor och packat kamerautrustning i en sådan typ av ryggsäck?
mina vanliga kameraryggsäckar sväljer ju inte mycket mer än just kamerautrustning.
Jag ska ha med mig kläder,tält,sovsäck, liggunderlag och trangiakök.
Det är inte prat om veckolånga vanringsturer i fjällen utan jag kommer ta bilen ner till skåne till exempel och fota längs kusten och i en nationalpark och kommer troligtvis inte befinna mig så långt ifrån bilen.
Kommer även åka till Glaskogens naturreservat och åka till en sjö där och tälta 1-2 nätter.
Brukar det funka bra att packa i en sådan ryggsäck då?