Annons

Kameratillbehör i 60 årspresent

Produkter
(logga in för att koppla)

putte80

Medlem
Som rubriken antyder så kommer en nära släkting få sin första systemkamera i födelsdagdspresent, en Canon 450D med EF-S18-55 IS + EF-S 55-250 IS.

Nu är vi några stycken som tänkte gå ihop och köpa tillbehör:
-Väska
-Fotobok
-Stativ
-Ev. UV-filter
-Ev. extra batteri
-Minneskort

Jag är jättetacksam för tips på lämplig produkt i varje kategori och kompletteringar till listan!

Senast ändrad:
Som rubriken antyder så kommer en nära släkting få sin första systemkamera i födelsdagdspresent, en Canon 450D med EF-S18-55 IS + EF-S 55-250 IS.

Nu är vi några stycken som tänkte gå ihop och köpa tillbehör:
-Väska
-Fotobok
-Stativ
-Ev. UV-filter
-Ev. extra batteri
-Minneskort

Jag är jättetacksam för tips och kompletteringar till listan!

Photoshop Elements ? Sortering och efterbehandling är bra att komma igång med snabbt.

Låter ju trevligt, enda som slog mig var att kanske en extern blixt kan vara nåt att fundera på också.
Fotobok kan jag rekommendera http://myphotobook.se/ när det finns bilder att fylla den med, mycket smidigt, man designar hela boken och får den tryckt och skickad hem, blev helnöjd med min och frugan blev ännu gladare när hon fick den i julklapp.
Lycka till o gratta gärna ;)

Ett UV-filter tycker jag att ni ska ge honom, även om linserna han får inte är de allra dyraste. Jag tappade min kamera härom veckan, med 18-55-linsen på. UV-filtret gick i bitar, men räddade linsen som fortfarande presterar på sin maximala förmåga.

Ett extra batteri är inte alldeles nödvändigt, förutsatt att han inte är en friluftsmänniska som sover ute många nätter i sträck, och därför är i behov av extra kraft.

Som någon redan sagt så är ju en extern blixt bra, men ge det nästa år ;)

Hej,

Med fotobok menar jag en bok med tips och förklaringar för en nybörjare.
Den här verkar rätt bra: National Geographic - Den stora fotoguiden

-Någon som har tips på modell av väska och stativ? Eventuellt blir det UV-skydd också om det finns pengar kvar i budgeten.

Tack för alla tipps

Hej,

Med fotobok menar jag en bok med tips och förklaringar för en nybörjare.
Den här verkar rätt bra: National Geographic - Den stora fotoguiden

-Någon som har tips på modell av väska och stativ? Eventuellt blir det UV-skydd också om det finns pengar kvar i budgeten.

Tack för alla tipps

Stativ: Manfrotto 055 eller 190 för ofta rekommendationer här, men jag äger inget själv.

Per.

PS. "Digitalfotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter", som Sofia tipsade om, är nog bra, men författarens skämtsamma ton kan bli tröttsam om man är känslig för sån't. DS

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar