Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameratest i AB Nikon D90 sist igen!

Produkter
(logga in för att koppla)
det är ju iofs samma test som förut som de refererar, men är ju alltid trevligt att Nikon får skit så de får igen för att de var så kaxiga på 80-talet, haha.

"4) Sony alpha A350
6300 kr - 9000 kr
Kommentar:
Billigaste kameran i testen kom på fjärde plats. "

7 av de övriga 14 kamerorna var billigare...

Nämen nu tog AB bort kommentarsmöjligheten!

Läste "testen" eller vad det nu ska kallas, AB's sammanställning, där samliga nio kommentarer påpekar testets värdelöshet. Men nu när jag skall gå tillbaka och läsa om det kommit nya kommentarer, då är möjligheten att kommentera borta!

Klarar de inte av kritiken på de dåliga testerna?

Någon på Aftonbladet kanske kom på att de borde ha rådfrågat canonsidan.se först för att få besked hur de skulle skriva och hur en test skall gå till. Nu blev visserligen resultatet det som är önskvärt här på canonsidan.se, men i alla fall ...

Öh länken som stod gick bara till en artikel som hade Råd&Röns test som utgångspunkt inte till något test eller har jag missat något?

Öh länken som stod gick bara till en artikel som hade Råd&Röns test som utgångspunkt inte till något test eller har jag missat något?

Nej du har inte missat något. Det är bara Aftonbladet som har upptäckt att Råd & Rön har gjort en test, ett halvår försent, och använt det som utfyllnad. Samma debatt igen, alltså.

Nikonisterna har det inte lätt, tingen och R&R är emot dem. Krisgrupper borde bildas så de kan mötas och bearbeta dessa trauman. ;-)

Ja det är inte bra det här. Tror jag ska byta märke till något som är mer framtidssäkrat.

AGFA kanske, öhh?

/K

Nej du har inte missat något. Det är bara Aftonbladet som har upptäckt att Råd & Rön har gjort en test, ett halvår försent, och använt det som utfyllnad. Samma debatt igen, alltså.

ovanligt snabbt för att vara AB, inte ovanligt med 1 år gamla "nyheter" hos dom, och gärna sådant dom publicerat innan.

Att testet sen visar sig vara ett av tusentals där råd & rön helt plötsligt har en annan uppfattning an vad folk i allmänhet har samt annat än var hur många proffs som helst har annan uppfattning om visar än en gång, råd & rön kan möjligen göra vettiga tester om disktrasor & dyl men varje gång det handlar om teknik så går det åt skogen.

Lite som när plus testar hjälmar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar