Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

IceDiver

Medlem
Är på jakt efter en liten och smidig kameraryggsäck och undrar om någon har några tips.
Har kollat in denna crumplerväska lite grann, den verkar väl rätt så nice.

Dock saknar jag möjligheten att använda ett spänne över midjan ("bälte") så att ryggsäcken är lättare och stabilare att bära. Dessutom undrar jag om någon känner till en ryggsäck som öppnas från sidan som är mot ryggen när man bär den? Detta känns som ett ganska bra skydd mot ovälkomna gäster i väskan...

Tipsa på!
 
Har själv en Lowepro Flipside 300 som jag är riktigt nöjd med, finns även en Lowepro Flipside 200 som är lite mindre och en 400 som är lite större.
 
Nu är ju Tamrac Velocity serien inte "ryggsäckar" i vanlig mening men de lite större har midjebälte och är riktigt snabba att få från rygg til sida för att kunna plocka fram/stoppa undan grejer.
Dragkedjan för att öppna går mot ryggen och väsklocket från kroppen då man öppnar.

http://tamrac.com/frame_velocity.htm
 
Är på jakt efter en liten och smidig kameraryggsäck och undrar om någon har några tips.
Har kollat in denna crumplerväska lite grann, den verkar väl rätt så nice.

Dock saknar jag möjligheten att använda ett spänne över midjan ("bälte") så att ryggsäcken är lättare och stabilare att bära. Dessutom undrar jag om någon känner till en ryggsäck som öppnas från sidan som är mot ryggen när man bär den? Detta känns som ett ganska bra skydd mot ovälkomna gäster i väskan...

Tipsa på!

Flipside 400 AW öppnas mot ryggen, väldigt tryggt. Och dessutom har den ett riktigt bra midjebälte så du kan låta väskan hänga medan du plockar upp och lägger ner saker.
 
Hittade en snygg och behändig ryggsäck från Dakine, modellen Mission Photo. Den är nog ganska lik LowePro 300 eller 400, svårt att säga om storleken såhär bara från bild. Mission lär dock fylla mina behov alldeles utmärkt och ett till plus är att den på utsidan inte utstrålar "kameraväska", diskret och bra :)

Den är beställd idag, så jag får väl den sådär måndag-tisdag nån gång, får återkomma då om intresse finns!
 
Dock saknar jag möjligheten att använda ett spänne över midjan ("bälte") så att ryggsäcken är lättare och stabilare att bära. Dessutom undrar jag om någon känner till en ryggsäck som öppnas från sidan som är mot ryggen när man bär den? Detta känns som ett ganska bra skydd mot ovälkomna gäster i väskan...

Lowepro Primus AW har båda dessa egenskaper. Jag är rätt nöjd med min. Har flugit till Nordamerika med den och ingen klagade på att den var för stor som handbagage. Trots det rymmer den oväntat mycket.

Den finns även i en lite mindre modell och i en större modell som också har ett laptopfack. (Om man tar med en netbook får den plats ändå i mellanmodellen som saknar särskilt datorfack.)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.