Annons

kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

KajMyller

Aktiv medlem
Jag har en 5D med batteripack och en Sigma 120-400, 50 mm 1.4 Canon 24-105 Och allt detta går inte i min Lowepro 190 väska så jag söker en Ryggsäck där jag kan ha med allt ev lite jum jum med . Har någon vettig förslag utan att man ska betala 1800:- för ryggsäcken . Och en 12 tums bärbar dator om det skulle behövas.

// Kaj

Lowepro är hopplös om du ska ha "jumjum" med dig.Se efter en Dörr från cyberphoto, bättre rygga får du inte .Plats för mackalåda, flaska, termos,dator+eventuellt fotogrejer om det skulle behövas.
Mvh/Gunte..

Hej.
Lånar tråden lite.
Någon som vet om en bra kameraryggsäck som dels rymmer en del och som har bra bärergonomi?
Har idag en Lowepro Vertex 200 AW som rymmer jättebra, praktiska utrymmen, vattenskyddad och allt men känns som en riktig klump att bära på ryggen.
Någon som vet en kameraryggsäcksom har motsvarande storlek men som har en betydligt bättre bärergonomi?

Jag har visserligen bara en Kata 3n1 30 utan pc-facket men den är helt ok att bära på med full last.
Jag har oftast en superzoom och en D90 med 5 objektiv med.

Jag tycker den är skön att bära, den har ett bra höftbälte som gör att man slipper bära så mycket på axlarna. Sedan kan du ju koppla axelremmarna både som sling och som vanlig ryggsäck, kolla gärna på hemsidan. Mycket flexibel insida och att du kan öppna den från "alla" håll plus ett hyfsat stort fack för termos mm gillar jag också. Men som alltid så det ju bäst att känna på den själv, det som passar mig kanske inte alls passar dig.

Ha de gott
Anders

Tack för tipset.
Ska kolla in den om den finns i butik nära mig.
Eftersom jag är rätt så lång (1.90) så är ofta risken att avbärarbältet hamnar för långt upp. Många tror helt felaktigt att avbärarbältet skall dras runt midjan, när det i stället skall vila på höften.
Den Lowepro jag har nu är perfekt vad gäller utrymmen mm, men den hänger "bakåt", alltså vill ut från ryggen när den är fullastad, vilket visar på en rejäl konstruktionsmiss när det gäller bär ergonomi.
Ska provlasta och bära den där KATA ryggsäcken om jag får möjlighet.
Tar gärna emot fler tips:)

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar