Annons

Kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

fotografannie

Ny medlem
Hej,
jag har en kameraryggsäck som börjar bli förliten. Har nu 2 systemare, 4 objektiv, 1 blixt och annat smått och gott.

Jag är mycket ute i naturen och funderar på om kombinerad kameraryggsäck/packryggsäck vore något, har ni några bra tips på sådan? Jag tänkte mig något i den här stilen: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035191
Kanske lite större plats för kläder och så.

Funderar även på att åka utomlands (Honduras) i 1-2 veckor då är det ju bra med en ryggsäck med "allt" i om man ska resa runt i landet.

Kameraväska på hjul tror jag inte är något för mig då jag rör mig mycket i skärgården annars och "klättrar" på stock och sten.

Har ni några tips?

/Annie
 
Köp en stor!

Lowepro Fastpack tycker jag är riktigt bra. Jag hade en 200 men bytte till en 350, för jag tyckte den andra var för liten. Nu är jag riktigt nöjd! Jag får plats med en Nikon 300, ett 80-200/2,8 (en riktigt "luns" men fin att fota med!), en 16-85, en 55 micro och det finns plats för mer. Facket för kameraprylarna är toppen bra för man behöver inte öppna så mycket för att få ut kameran, ingen risk för regn på prylarna eller att nåt faller ut. I övre facket får jag plats med en tunn jacka, en fleece och en lite termos. Jacka op fleece kan man också ha bakom "flärpen" på baksidan, om man inte spänner fast ett stativ där. Jag ahr aldrig laptop med men det finns plats om man vill, elelr skissblock eller sittunderlag. Bärmässigt är det ju inte som en "riktig" ryggsäck men för att vara den storlek det är så tycker jag den är riktigt bra! Jga kan verkligen rekommendera den! Men köp den större från början, specielt om du skall resa runt lite.
 
Hej,
jag har en kameraryggsäck som börjar bli förliten. Har nu 2 systemare, 4 objektiv, 1 blixt och annat smått och gott.

Jag är mycket ute i naturen och funderar på om kombinerad kameraryggsäck/packryggsäck vore något, har ni några bra tips på sådan? Jag tänkte mig något i den här stilen: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035191
Kanske lite större plats för kläder och så.

Funderar även på att åka utomlands (Honduras) i 1-2 veckor då är det ju bra med en ryggsäck med "allt" i om man ska resa runt i landet.

Kameraväska på hjul tror jag inte är något för mig då jag rör mig mycket i skärgården annars och "klättrar" på stock och sten.

Har ni några tips?

/Annie
Äger en sådan som den på bilden. Mitt bästa köp. En kamera + objektiv, ett tele, ett litet och en blixt. Därefter har man det stora facket om man nu skulle vilja ha en extrakamera med sig, men där saknas stötdämpning.
 
Hej,
jag har en kameraryggsäck som börjar bli förliten. Har nu 2 systemare, 4 objektiv, 1 blixt och annat smått och gott.

Jag är mycket ute i naturen och funderar på om kombinerad kameraryggsäck/packryggsäck vore något, har ni några bra tips på sådan? Jag tänkte mig något i den här stilen: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035191
Kanske lite större plats för kläder och så.

Funderar även på att åka utomlands (Honduras) i 1-2 veckor då är det ju bra med en ryggsäck med "allt" i om man ska resa runt i landet.

Kameraväska på hjul tror jag inte är något för mig då jag rör mig mycket i skärgården annars och "klättrar" på stock och sten.

Har ni några tips?

/Annie

kjøp noe større enn den her. du vil oppleve at denne her blir alt for liten etter ganske kort tid. Angrer ikke på kjøpet av denne sekken, den har gjort jobben sin, men den er ALTFOR liten..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.