Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Owner

Aktiv medlem
Hej,

Någon bra kamerarem som kan rekommenderas att köpa? Nikon original som följde med tycker jag inte är så bekväm, den vill liksom glida av när man bär kameran på axeln.

Tack

Neopren!

Sedan spelar det inte så stor roll vad det är för märke, det finns flera. Själv har jag en bred OP/tech-rem som är fantastisk. En stor fördel som jag inte sett hos andra märken är att det finns en massa tillbehör. I och med att kameran sitter med snabbfästen i neopren-delen av remmen kan man knäppa loss den och istället häkta fast den i t.ex. karbinhakar. Jag har sådana extraremmar på min vandringsryggsäck för att slippa gå med kameran runt nacken hela tiden, istället ligger vikten på axelremmarna. Underbart!

(Av någon anledning verkar den svenska agenten för OP/Tech, AT Phototech, inte ha dessa småremmar i sitt sortiment...)

Jag har en Lowepro som går att koppla loss på ett enkelt sätt. Det gillar jag, eftersom remmen inte fastnar och strular när kamerna sitter på stativ.

Däremot är det inte längre än Nikons original, som jag hade hoppats på när jag köpte det. Jag skulle vilja ha en rem som var tio eller femton centimeter längre, men det verkar svårt...

Tamrac N-45.
Black Rapid är åxå jäkligt nice, men omständig när man vill sätta kameran på stativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar