Annons

Kameraproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Sereht

Ny medlem
Hej!
Skulle vara väldigt glad om någon har nån ide som skulle kunna lösa detta problem.

När jag startar min kamera så tänds inte skärmen. Det går att fokusera och det kommer upp värden när man tittar i ocklaret men kameran vägrar att ta bild. Har försökt ladda upp batteriet fullt. Tagit ur och satt i batteri/minneskort ett flertal gånger. Likadant med objektiv men kameran vägrar att visa skärm eller bränna av en bild.

Har försökt koppla in den i datorn men de får ingen kontakt med varandra, datorn hittar den inte. Är väldigt aktsam om kameran så har inte tappat den.

Tacksam för hjälp!
 
Har du en Nikon D 7100?? I så fall ska du trycka på någon av "info knapparna" eller "bildvisningsknappen". Så ska displayen visa sig. Chris J
 
Nej, glömde skriva modell. Det är en Canon 450D. Det känns som att den inte får tillräckligt med ström för att orka knäppa av en bild och visa displayen. Eller om det är något som gått sönder. Har tryck på alla möjliga knappar men inget hjälper.
 
Tyvärr kan jag inte Canon., men jag har råkat ut för liknande med Nikon. Då var det att jag hade kommit åt "knapparna" för fokus som ändrat sig till manuellfokus istället för autofokus .
 
Ta ut batteri en längre tid, t.ex över natten eller ännu längre. Och låt kameran stå i läget ON under tiden. Vet inte om det hjälper, men det kan vara ett sätt att nollställa elektroniken, dvs man ger alla kretsar en chans att laddas ur, det hinner de inte om du tar ut batteriet bara en kort stund.

Men är det ett "riktigt" fel så hjälper det inte.

[Sen är Canon 450D ingen pro kamera, du lade inlägget under Canon Pro]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.