Annons

Kameran tar inte massa bilder i följd efter ändrade inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

MathildaS1

Ny medlem
Hej!
Jag är helt ny här och även ny med kameran..
Idag skulle jag prova att ändra slutar tiden på olika sätt med min Canon 7D mark II
när jag skulle ändra tillbaka så tar inte kameran flera bilder i följd som den gjorde tidigare ?!?
Jag har då tryckt på återställ alla inställningar men den tar fortfarande inte bilder i följd utan den tar en i taget vad kan jag ha gjort för fel?
 
Hej!
Jag är helt ny här och även ny med kameran..
Idag skulle jag prova att ändra slutar tiden på olika sätt med min Canon 7D mark II
när jag skulle ändra tillbaka så tar inte kameran flera bilder i följd som den gjorde tidigare ?!?
Jag har då tryckt på återställ alla inställningar men den tar fortfarande inte bilder i följd utan den tar en i taget vad kan jag ha gjort för fel?

Har ingen Canon, men detta kanske hjälper:
https://photography-on-the.net/forum/showthread.php?p=15905519&i=i188561645
 
Manual

Kolla din manual så ser du hur man ändrar från enbildstagning till seriebildstagning. Det finns en knapp på ovansidan som man trycker in och sedan ändrar man med hjulet och allt syns i övre displayen.
 
Du tryckte antagligen in "Drive/AF" knappen på högra toppen av kameran. Då ändrar du serietagningen genom att dra på nedre (bakre) hjulet, men det sköter ju bländaren i bländarprio och exponeringskomp i flera Modes, inte slutartiden? Om du inte ställt om så att slutartiden ändras med nedre hjulet.
Tryck på den igen och dra på nedre hjulet inom 5-6 sekunder för att återigen ändra serietagningen. Du ser i displayen vilket alternativ som väljs. Ett "H" följt av tre rektanglar indikerar det snabbaste alternativet, 10 fps.
 
Som de andra säger har du säkert kommit åt AF-drive. Eller så är slutartiden så lång att det inte är möjligt att ta bilderna så fort.
Jag tycker det är lättare att ändra den inställningen, och de ändrs inställningar som finns tillgängliga i "q-menyn". Tryck på q-knappen. Navigera med kontrollen strax ovanför. välj med "set" och använd tumhjulet för välja alternativ. tryck "set" igen för det mya valet. AF-drive är längst ned i mitten
 

Bilagor

  • PSX_20180901_004234_640x544.jpg
    PSX_20180901_004234_640x544.jpg
    184.6 KB · Visningar: 8
ANNONS