Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameran faller sönder

Produkter
(logga in för att koppla)
Min Olympus E-510 har fått ett glapp i on/off reglaget, obegripligt irriterande och i det närmaste värre än att kameran skulle varit helt trasig. Var är bästa ställe att gå och fixa detta?

När jag väl fått på kameran så jag kunde fota så trillade gummigreppet på höger framsida bort. Är det någon som har tips på lämpligt klister/lim för att få dit den på ett bra sätt?
 
Så, nåväl inte den mest spännande tråden då svaren uteblev.

Jag fortsätter ändå...

Olympus har ett fast lagningspris på 2800:- Då går dom igenom hela kameran och fixar allt som är trasigt. 2800:- är mycket pengar och svider extra på en E-510 som 4 år bakom sig.

Vad är då alternativet jo att köpa en ny kamera. Helst vill jag kunna använda mina tre objektiv varför jag skulle jag vilja använda 4/3 och en d-slr olympuskamera. Då får man räkna med +10000:- för det vilket är tungt. Allra helst eftersom jag för övrigt var nöjd med min e-510.

Men är det verkligen ett smart drag att kosta på den 2800:-?
 
Det är ju den tråkiga sidan att det numera är så billigt att massproducera framförallt elektronikprodukter, men fortfarande lika dyrt att reparera.

Jag skulle inte ha låtit reparera den - kostnaden ligger över dagens marknadsvärde för E-510. Tyvärr är nog det bästa du kan göra att bita i det sura äpplet, och "skriva av" den.

Ett billigare alternativ skulle ju i så fall kunna vara att köpa en begagnad E-510. Just nu är en till salu här på fotosidan för 1.900 kr inkl. 14-45 mm objektiv (det gamla kitobjektivet), minneskort och extra batteri, här:

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=157110
.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.