Gecco
Ny medlem
Jag använder mig för det mesta av en digital systemkamera men som alternativ när jag inte har platts att ta med denna har jag använt mig av en Nikon 5200 vilket jag nu bittert ångrar. Problemen började då mitt minneskort (256 MB SD-kort) helt utan förvarning slutade att fungera. När mitt tredje kort gav upp inom bara några veckor lyckades jag få Nikon att reparera min kamera och ersätta mina minneskort. Vad jag kan se på följesedeln så är det bytt H-kort och gjort en uppgradering av mjukvaran i kameran. Detta fungerade ett tag men nu har det vid ett flertal tillfällen kommit upp att minneskortet inte är formaterat vilket ger mig två möjligheter. Alternativ 1 är att svara nej på frågan om jag vill formatera kortet men då kan jag bara stänga av kameran. Alternativ 2 är att formatera kortet och jag kan använda det igen dock har jag förstört alla bilder jag tagit.
Är det någon som har råkat ut för samma problem eller vet om man själv kan försöka rädda bilderna på SD-kortet innan man formaterar det?
Daniel
Är det någon som har råkat ut för samma problem eller vet om man själv kan försöka rädda bilderna på SD-kortet innan man formaterar det?
Daniel