Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

glamflikka

Avslutat medlemskap
tänkte köpa mig en ny systemkamera.
tidigare har jag använt en helt manuell
kamera och tyckt att den fungerat bra.

nu har jag tittat på lite andra kameror.
bland annat minolta dynax 4.
är det en bra kamera för mig som mer än
gärna avancerar upp mig.

tar foton för eget bruk men fotar även bilder
åt andra.
är jag ute och cyklar.
jag tycker träffsäkerhet i tekniken är viktig.

tack!

Vad har du för kamera nu? Det kanske är ett system att bygga vidare på istället för att börja om från början?

en kamera som heter fujica st605n,

jag vill ha en kamera som det finns
lite tekniska prylar på.
ex. autofocus då det är nedrans jobbigt
att jämt ställa in skärpan.

tittade på kameror igår. borde bli bättre
med en minolta dynax 5.

eller?

Dynax 5/EOS 300/F65 är tre jämförbara nybörjarkameror som alla tre gör sitt jobb.

Prova en sökning i forumarkivet om dessa kameror.

glamflikka skrev:

en kamera som heter fujica st605n,

jag vill ha en kamera som det finns
lite tekniska prylar på.
ex. autofocus då det är nedrans jobbigt
att jämt ställa in skärpan.

tittade på kameror igår. borde bli bättre
med en minolta dynax 5.

eller?
Jo, men du. Tycker du att det är jobbigt att ställa in skärpa bör du kanske fundera på en annan hobby? Skärpeinställning är väldigt lätt t.ex. i jämförelse med att bära med kameran - för att inte tala om att G Å med den.......;-)).
Us

Ser dålig

Jag tycker ockå att det är jobbigt att ställa skärpan och det är bara för att jag ser dåligt.
Utan autofocus är jag såld. Hade tänkt lägga av min hobby efter 25 år men autofocus blev räddningen. Har nu en Nikon F90X.Kolla på Nikon F65 som är en ypperligt bra kamera!!

Hej!

Vad är din budget? jag tänker sälja min Minolta utrustning och har prylar för ca 18000:-
Bland annat en Dynax 800Si med vertikalgrepp, nyskick, lite använd då jag har tillgång till utrustning på annat håll. Hör av dig så får du specifikation på vad jag har å vad ja vill ha för prylarna!

/David

det jobbiga med att inte ha autofocus måste ju ändå vara att det är svårt att se, speciellt när det är mörkt. och så ögonblicksbilderna. för sådana vill man kanske också ha.

fast ändå borde det sitta i fotografen och inte i kameran.

tack för tips.

mrsandin.jag har tänkt att min kamera ska kosta runt 6000, med två objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar