Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraförsäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

globalfoto

Ny medlem
Har en Eos utrustning med ett nyvärde på ca 65000kr. är det någon som har något tips om hur jag har den försäkrad. Reser runt 6mån/år,så jag vill se att min utrustning är försäkrad dygnet runt,året runt i hela världen! Hur har ni era utrustningar försäkrade?

Mvh
Jörgen Språng

Hej

Det finns iof en gammal tråd om detta.

Min hemförsäkrning, trygg-hansa, täcker enbart upp till 10 000 utanför hemmet.

Jag har trygg hansa sakförsäkring för kameraprylarna, de tar ca 3% av värderat värde. Man måste få ett värderingsintyg för varje sak, hus, objektiv osv.
HAr försäkrat det jag har med mest, lkamera D60, ett antal objektiv, microdriven, digital-walleten, ca 150 000:- ihop.

Roine

Självklart bör du försäkra utrustningen.
För egen del har jag försäkrat via gefvert försäkringsmäklare som har specialförsäkringar för fotografer som utöver utrustningen ger dig möjlighet att teckna försäkring för sådant som extra omkostnader, labbskador och så vidare.

Självrisken är på 2000 (om tillgreppet inte sker ur bil).

Försäkringen är kanske inte den billigaste per år men den känns iaf trygg.
Har ännu inte råkat ut för något behov att reglera skador med bolaget så på den fronten vet jag inte hur seriösa de är.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar