Jag hittade Kameraexperten via prisjakt när jag skulle köpa min Nikon D300 för någon månad sedan. Jag mailade till dem en måndag morgon för att försäkra mig om att den fanns i lager innan jag beställde, eftersom jag ville ha den till kommande helg. Fick omedelbart svar att den fanns i lager och information om normal leveranstid. Jag lade beställningen. På torsdagen visar det sig att den inte alls fanns i lager (de skyllde på att något datasystem inte var uppdaterat efter helgen).
Eftersom säljaren inte gjorde någon som helst ansats att rätta till felet (han kunde ju erbjudit typ ett minneskort eller så som plåster på såren för att de hade klantat till det) så makulerade jag givetvis ordern omedelbart och beställde sedan från Cyberphoto, som bara var marginellt dyrare.
Nu har de allra flesta (i alla fall om man kollar på Prisjakt) haft bra erfarenheter av Kameraexperten, så man kan ju hoppas att mitt fall var ett undantag.
Men det finns en faktor till att väga in, och det är hur de hanterar eventuella problem med utrustningen efter köpet. Cyberphoto t ex är ju omtalat mycket bra på det här, och hanterar garantiärenden på ett föredömligt sätt (efter vad jag har läst och hört i alla fall), vilket verkar vara ganska ovanligt bland lågprisalternativen.