Annons

kameraexperten & plusfoto & data

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hittade Kameraexperten via prisjakt när jag skulle köpa min Nikon D300 för någon månad sedan. Jag mailade till dem en måndag morgon för att försäkra mig om att den fanns i lager innan jag beställde, eftersom jag ville ha den till kommande helg. Fick omedelbart svar att den fanns i lager och information om normal leveranstid. Jag lade beställningen. På torsdagen visar det sig att den inte alls fanns i lager (de skyllde på att något datasystem inte var uppdaterat efter helgen).

Eftersom säljaren inte gjorde någon som helst ansats att rätta till felet (han kunde ju erbjudit typ ett minneskort eller så som plåster på såren för att de hade klantat till det) så makulerade jag givetvis ordern omedelbart och beställde sedan från Cyberphoto, som bara var marginellt dyrare.

Nu har de allra flesta (i alla fall om man kollar på Prisjakt) haft bra erfarenheter av Kameraexperten, så man kan ju hoppas att mitt fall var ett undantag.

Men det finns en faktor till att väga in, och det är hur de hanterar eventuella problem med utrustningen efter köpet. Cyberphoto t ex är ju omtalat mycket bra på det här, och hanterar garantiärenden på ett föredömligt sätt (efter vad jag har läst och hört i alla fall), vilket verkar vara ganska ovanligt bland lågprisalternativen.
 
Köpte en canon 40d på kameraexperten och beställde den kl 15, dagen efter kl 12 hade jag kameran! Så jag hade inga problem med att få grejerna och allt funka som det ska! Enda negativa var att man inte fick med en manual, men man kan ju stå ut med att ladda ner en engelsk manual eftersom man fick det runt 2000 kr billigare än något annat ställe.

/M
 
Köpte en canon 40d på kameraexperten och beställde den kl 15, dagen efter kl 12 hade jag kameran! Så jag hade inga problem med att få grejerna och allt funka som det ska! Enda negativa var att man inte fick med en manual, men man kan ju stå ut med att ladda ner en engelsk manual eftersom man fick det runt 2000 kr billigare än något annat ställe.

/M

Ok tackar, köpte du en EU import då?
Nja manualen kan jag stå ut med men är det de eller Canon sverige du ska kontakta när ev blir problem med ditt hus?
 
Ok tackar, köpte du en EU import då?
Nja manualen kan jag stå ut med men är det de eller Canon sverige du ska kontakta när ev blir problem med ditt hus?

Om jag ska vara ärlig vet jag inte om det var eu import.
Om det blir problem med kameran kommer jag kontakta kameraexperten eftersom de utlovar en garanti på 3 år (längre än cannons egna). Du får givetvis med cannons garanti lapp också.

/M
 
Va bra då ska jag funderar lite till!

Inte för att det skulle vara något fuffens men enligt ratsit & allbolagssida så är ju inte omsättning speciellt hög mm?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.