Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera väska

Produkter
(logga in för att koppla)
Har just köpt en ny kamera, men hur stor väska ska man egentligen ha? Har inte ägt en dslr förut så innan jag köper en väska så kan man ju lika gärna fixa en engen så länge för de kortare turerna.

Liggunderlag i botten i locket och på sidorna för den skulle bli stabil. Sen har jag skärt ut en bit av en tunn madrass till sidorna 5cm tjock. En smalare bit av madrassen i botten 1cm ungefär, sen är det en madrass bit i locket för att hålla kameran på plats när man stänger.

Kan inte annat än säga att kameran är rejält skyddad nu :)
 

Bilagor

  • dsc04419 (kopia).jpg
    dsc04419 (kopia).jpg
    70 KB · Visningar: 945
Ett tips bara.

Jag hoppas du bara tänker ha kameran i väskan vid transport och resor. Det påstås nämligen att "normalt skumgummi" avger gaser som ger beläggningar på glasytorna.

M V H Peter
 
Re: Ett tips bara.

Schappe skrev:
Jag hoppas du bara tänker ha kameran i väskan vid transport och resor. Det påstås nämligen att "normalt skumgummi" avger gaser som ger beläggningar på glasytorna.

M V H Peter

Då får ja hitta nåt annat att sätta dit. Nån som har tips på vad isåfall? Ska ju inte vara nått dyrt för då kan man lika gärna köpa en annan väska direkt, gärna nått som kan finnas hemma som man inte tänker på att man har.

/David
 
Vanligt liggunderlag kanske är skonsammare än skumgummi? Det går väl att använda i flera lager om man vill ha det tjockare men det kanske blir hårdare än vad du vill ha det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.