Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera till jobbet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scatkatt

Aktiv medlem
Vi vill ha en liten kamera på jobbet med möjlighet att ställa in lite fotograferingsläge.
Vi har haft en Canon Powershot 5 megapixel tidigare som tog jättebra bilder, men som var lite för klumpig (blivit stulen). Vi har lånat en Canon Ixus tyckte den var smidig och bra men man kunde bara knäppa av och det fanns inte någon möjlighet att välja fotograferingsläge. Det finns en uppsjö av olika modeller på både Powershot och Ixus fattar egentligen inte vad som skillnaden på dom!
Någon som skull orka råda mig?

Scatkatt skrev:
Vi vill ha en liten kamera på jobbet med möjlighet att ställa in lite fotograferingsläge.
Vi har haft en Canon Powershot 5 megapixel tidigare som tog jättebra bilder
Vad kul med en kamera som tar jättebra bilder;) Såna har jag aldrig hört talats om förr, men en ny Powershot kanske passar er bra iaf om ni gillade den gamla?

Det var inte illa ment så du har inget att be om ursäkt för. Däremot erkänner jag att jag tycker det låter kul när man hör att kameran tar bra bilder. Det händer dock ofta så du är långt från ensam om den formuleringen. (Vet inte ens hur många som sagt "den där kameran måste ju ta bra bilder" bara till mig och tänk då till alla andra hundratusentals som också syns med kameror.)

Det finns säkert någon annan här som kan hjälpa dig bättre. Jag kan inte modellerna.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto