Annons

kamera-systems-komplex? (eller dagens tekniknörds-problem)

Produkter
(logga in för att koppla)

PerKr

Aktiv medlem
Det var ett litet tag sedan jag kunde sitta ner och studera systemkamera-marknaden, och när jag nu har gjort det händer följande:

1) jag tittar på sony a700 för att se hur priset har utvecklat sig och drabbas genast av ha-begär. I princip har jag bestämt mig för att när jag har råd ska jag ha en systemkamera som passar på mina minolta-objektiv

2) sedan tittar jag på olympus e-3. Den hade inte kommit ut förra gången jag uppdaterade mig. Och jag drabbas av ha-begär.

Det är liksom lite löjligt det här. Jag känner ha-begär för eos 1d (mkI, mkII och mkIII), eos 40d, nikon d200, d300, d1, d2h, d2x, d3, f4, f5, f6, minolta dynax 7, dynax 7d, dynax 9...

sony a700 vore ganska logiskt trots allt, liksom canon-kamerorna (kör med eos just nu) men de andra är det ju helt och hållet teknik-nörden i mig som suktar efter (det är kanske tur att jag har ekonomiska begränsningar). Hur gör ni andra för att hålla begären under kontroll?
 
Under kontroll.... vad är det?

Jag har förverkligat mina begär och äger nu den utrustningen jag vill ha ...nästan.

Ha-begäret har dämpats lite sedan jag skaffade en famlij som upptar en stor del av tiden och pengarna som möjliggör dessa inköp.

/lars

Ps. köp en 1D MKII, ooootroligt go kamera, men tung. :)
 
Jag kollar mitt bankkonto så försvinner genast alla ha-begär. Hade jag haft pengar hade jag köpt en ljusstark normalzoom, en blixt och ett sigma 10-20. Lägg till en 500mm telezoom så är jag nöjd.
 
Zotamedu skrev:
Jag kollar mitt bankkonto så försvinner genast alla ha-begär. Hade jag haft pengar hade jag köpt en ljusstark normalzoom, en blixt och ett sigma 10-20. Lägg till en 500mm telezoom så är jag nöjd.

precis, bästa sätttet att kyla av sig (när det gäller kameror dvs ;)
 
Svaret på din fråga skiljer väl på hur fet plånbok den som svarar har....:)

Man köper väl det plånboken tillåter helt enkelt.

/kent
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.